انقلاب هوش مصنوعی در تحلیل‌های مالی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در دورانی که هوش مصنوعی جایگاهی مهم در تکنولوژی پیدا کرده، توجهات به سمت نقش احتمالی آن در تحلیل بازارهای مالی جلب شده است. این فناوری، با قابلیت پردازش حجم عظیمی از داده‌ها، می‌تواند در افزایش بهره‌وری بازارها نقش داشته باشد.

علیرضا توکلی کاشی در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص تاثیر هوش مصنوعی بر بازار سرمایه و ابزار های نوین اظهار داشت : ابعاد هوش مصنوعی هنوز به طور کامل شفاف و واضح نیستند. این نرم‌افزارها با تحت عنوان هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها و یافتن ارتباطات بین این داده‌ها، قادر به ارائه پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده به عرضه کنندگان خواهند بود.

وی افزود: در بازارهای مالی مانند سهام، اوراق بدهی، مشتقات، و رمزارزها، تحلیل‌های مختلف (به خصوص تحلیل تکنیکال) بر پایه اطلاعات گذشته سعی در ارائه تخمینی از آینده دارند. هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به بازار کمک کرده و آن را کارآمدتر و سودآورتر کند. هوش مصنوعی، می تواند خطاهای ناشی از عوامل انسانی مانند خستگی را کاهش داده و به کارایی بیشتر در تحلیل و معاملات منجر شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در این صورت آینده در همین امروز رخ می دهد به این معنی که اجازه به گذر زمان نمی دهد و این سوال مطرح است که اگر بتوان آینده را با دقت پیش‌بینی کرد، چه تأثیری بر وقایع واقعی آینده خواهد داشت. آیا این پیش‌بینی‌ها خود به خود تحقق پیدا می‌کنند یا به زمان واگذار خواهند شد؟ این موضوع هنوز یک سوال باز است و نیاز به بررسی بیشتر دارد

کد خبر 488563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =