فرار بورس، از یک هفته تلخ و طوفانی

بازار سرمایه پس از گذشت یک هفته طوفانی و سرسخت، اولین روز هفته را با بازدهی ۰.۱۵ درصدی شاخص کل گذراند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته، با رشد ۳ هزار واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک افت ۵ هزار و ۳۶۳ واحد را تجربه کرد. ارزش ۳۴۴ هزار معامله ۵۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۲۱۴ واحد نسبت به روز اخر در هفته گذشته رشد داشت و به سطح ۲۵ هزار ۴۹۴ واحد رسید. ارزش ۲۷۱ هزار معامله ۲۳۰ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۳۷۲ نماد بازار مثبت و ۱۴۰ نماد از میان ۶۶۰ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۵۶ درصد نمادها سبز رنگ و ۲۱ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

کرومیت، ثفارس، ثشاهد و شستا بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، دی، کرمان و وبملت بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای وکبهمن، بگیلان، تکاردان و فصبا بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

حکشتی بیشترین تاثیر منفی و فملی، فولاد و ثفارس بیشترین مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، ثشاهد، شستا و ثفارس بیشترین تراکنش را داشتند.

هرمز، ارفع، انتخاب و وهور بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و فصبا، نخریس و کرومیت و نطرین، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای وملی، تکشا، کرومیت و نطرین فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در اولین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های زغال سنگ، حفاری، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و بنادر و کشتیرانی بودند.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، تولید فلزات گرانبها، آهن و فولاد و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و کانی‌های فلزی بیشترین تاثیر را روی شاخص داشتند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی تیام، تاراز، رماس و اوج در جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری شدند. همچنین صندوق‌های درآمد ثابت بمان، صنهال، رابین و ثابت اکسیژن در میان درآمد ثابتی‌ها رکورد زدند.

کد خبر 488509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =