لحظه به لحظه با بازار شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲

بازار سهام در حالی وارد دومین هفته بهمن‌ماه می‌شود که از یک شوک بزرگ در قیمت‌گذاری فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی عبور کرده و حالا چشم به گزارش‌های ماهانه صنایع دارد. شاخص کل بورس در هفته نخست بهمن‌ماه ریزشی بود و ۲.۸۶ درصد افت هفتگی را ثبت کرد. طی هفته گذشته، اغلب سهم‌های شاخص‌ساز گروه‌های پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی کاهش قیمت را تجربه کردند. ضمن اینکه سهام کوچک و متوسط بازار سهام هم در نخستین هفته بهمن‌ماه، وضعیت مناسبی نداشتند و بخشی از رشد هفته‌های گذشته را از دست دادند تا در نهایت، شاخص هم‌وزن بازار سهام که نماینده همین سهم‌هاست، بازدهی هفتگی منفی ۴.۵ درصدی را ثبت کند. همچنین نخستین هفته بهمن‌ماه با تراز منفی پول حقیقی همراه بود و سه هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد که به نظر می‌رسد به سمت بازارهای دلار و طلا کوچ کرده است. میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی نیز در نخستین هفته بهمن به پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسید. میانگین حجم معاملات خرد نیز در هفته ابتدایی بهمن ماه روی رقم ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم قرار گرفت.

خلاصه بازار امروز
در پایان نخستین روز معاملاتی هفته، شاخص کل رشد ۳۳۰۰ واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
حقیقی‌ها امروز تنها ۹ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد نیز به ۴.۳ همت رسید.
نمادهای پتروآبان و ارفع صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای دی و وملی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش ۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش بیش از ۵ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای فملی، فولاد، کگل و ثفارس در صدر مثبت‌سازان بورسی قرار دارند و انبوه‌سازی، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معامله ۲۶۲ میلیارد تومان، ۱۷۲ میلیارد تومان و ۱۵۸ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۵۹⏰
ارزش معاملات خرد بازار هنوز به ۳ هزار میلیارد تومان نرسیده است.


۱۱:۵۸⏰
هرمز تا ۴۴۲ تومان پیشروی کرد و به صف خرید رسید. این صف خرید پس از معامله ۱۶,۸ میلیونی به ارزش ۷,۳ میلیارد تومانی تشکیل شده که یک سوم از خریدارانش حقوقی بودند.


۱۱:۲۷⏰
نخریس پس از کاهش قیمت هایی که در هفته گذشته پشت سر گذاشت امروز با قیمت ۹۲۸۰ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله حدود ۲ میلیونی داشته و با صف خرید بیش از ۴ میلیونی رو به رو است و نطرین افت بیش از ۳ درصدی دارد و با قیمت ۱۴۶۶ تومان حجم معامله ۲۰ میلیونی داشته است.


۱۱:۲۱⏰
نماد کسعدی با رشد ۷ درصدی قیمت پرتقاضا دنبال می‌شود و تا این لحظه بیش از ۵۷ میلیون برگه سهم معامله کرده است که ۱۰ برابر حجم میانگین معاملات ماهانه اش است.


۱۱:۰۴⏰
نمادهای خودرو، خساپا و خگستر از گروه خودرو نزدیک به صفر تابلو با گرایش مثبت نوسان دارند. قطعه‌سازی هم معاملات متعادلی دارند.


۱۰:۳۸⏰
ارزش معاملات خرد بازار تا این لحظه ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.


۱۰:۳۸⏰
تا این لحظه، حدود ۲۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار خارج شده است.


۱۰:۳۷⏰
خدیزل با رشد ۲.۵ درصدی به قیمت ۳،۷۹۹ ریال رسیده و سهم با حضور ۸۸ درصدی حقیقی‌ها و ۱۲ درصدی حقوقی‌ها در سمت خریداران مواجه است.


۱۰:۳۶⏰
حکشتی با افت ۱.۵ درصدی شاهد خروج حدود ۲ میلیارد تومان پول حقیقی است.


۱۰:۰۶⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۳۵۰۰ واحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۳⏰
فملی که تا این لحظه بیش از یک هزار واحد شاخص کل را بالا کشیده، در محدوده ۷۴۸ تومان یک درصد مثبت در حال معامله است.


۰۹:۵۲⏰
خودرو با رشد بیش از ۱ درصد بر روی قیمت ۲۶۹ تومان و خساپا با نوسان مثبت بر روی قیمت ۲۴۱ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۵۱⏰
شستا با قیمت ۱۱۸.۶ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن از ۳۰ میلیون سهم عبور کرده است.


۰۹:۴۶⏰
نمادهای داتام و سدبیر از گروه سرمایه‌گذاری با رشد حداکثری قیمت خریدارن خود را صف‌نشین کرده‌اند.


۰۹:۳۰⏰
گروه انبوه‌سازی با روندی مثبت آغاز به کار کردند. نمادهای ثتران، آ اس پ، ثعمرا، ثغرب و وآذر در محدوده حداکثری قیمت پر تقاضا دادوستد می‌شوند.


۰۹:۲۵⏰
فولاد با قیمت ۶۲۳ تومان و فملی با قیمت ۷۴۷ تومان نوسان مثبت دارند و ذوب با قیمت ۴۳۲.۳ تومان با رشد بیش از ۲ درصدی همراه است.


۰۹:۱۵⏰
شاخص کل بورس با افزایش ۶۴۰ واحدی متأثر از کگل، خودرو، سدشت و شفارس آغاز به کار کرده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از هزار واحدی همراه بوده است.

کد خبر 488418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =