کریپتوها در انتظار روزهای روشن

در آخرین روزهای نخستین ماه از سال جدید میلادی، کارشناسانی که پیش‌بینی کرده بودند امسال بازار کریپتوکارنسی روند صعودی به خود خواهد گرفت، امیدوارتر شده‌اند. تازه‌ترین آمارها و برآوردها از وضعیت بازار رمزارزها این امید را تقویت کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد رشد قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت بیش از ۸۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۲۸ دی‌ماه، ۸۴ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۵۹ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Sui بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۵۸ قرار دارد، بیش از ۵۹.۵ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۱.۲۵ دلاری بیش از ۱.۳۸ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت صعودی را تجربه کردند. اما بیت‌کوین افت کرد و با رسیدن به قیمت ۴۲ هزار و ۶۷۰ دلار، در مجموع با کاهش ۵.۹ درصدی قیمت مواجه شد. اما پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه ۳.۸ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بالاتر از ۴۲ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط بازار، احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Pulsechain دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۵۲ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۸۴۱ میلیون دلاری، معادل ۰.۰۰۰۱۲ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه بیش از ۱۳۰ درصد و در بازه یک ساله نیز ۲۳ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Ethereum Name بیش از ۴۳ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارزBlur نیز با بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Chiliz، Beam ، Astar ، Klaytn، HEX و FTX Token نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارزLido DAO با بیش از ۱۵ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۲.۸۹ میلیارد دلار و قیمت آن ۳.۲۴ دلار است. پس از آن، Bitcoin SV نزدیک به ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز به سطح ۱.۵۹ میلیارد دلار سقوط کرده و قیمت آن ۸۱.۲۵ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایBonk و Stacks نیز به ترتیب بیش از ۸.۷ درصد و ۷.۶ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Optimism و Bitget Token نیز از کریپتوهایی بودند که به ترتیب افت قیمت ۶ درصد و ۴.۵ درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با اندکی افت مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۶۹۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۵۹ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۹۵ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

کریپتوها در انتظار روزهای روشن

کد خبر 487750

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =