۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
آخر هفته آرام بورس

بازار سرمایه با یک افت نه چندان قابل توجهی، آخرین روز هفته را به پایان رساند و همچنین شاخص کل‌هم‌وزن رشد مثبتی را رقم زده بود و این مهم نشان می‌دهد که در بازار امروز، نمادهای منفی، تاثیر بیشتری نسبت به نمادهای مثبت روی شاخص کل داشتند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه آخرین روز معاملاتی هفته را با افت ۸ هزار واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۶۹۷ واحد را تجربه کرد. ارزش ۳۶۴ هزار معامله ۶۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۳۷ واحد نسبت به روز گذشته افت داشت و به سطح ۲۶ هزار و ۲۹۴ واحد رسید. ارزش ۲۴۲ هزار معامله ۹۷ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۱۹۵ نماد بازار مثبت و ۲۹۲ نماد از میان ۶۵۹ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۲۹ درصد نمادها سبز رنگ و ۴۴ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

نخریس، فصبا، شپنا و آباد بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

دی، شستا، فصبا و کرمان بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای ولقمان، تکاردان، کیمیاتک و بپیوند بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

وامید بیشترین تاثیر مثبت و فولاد، فملی و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، پردیس، خودرو و شپنا بیشترین تراکنش را داشتند.

فصبا، آریا و بپاس بیشترین تاثیر منفی و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و نخریس، فصبا و کرمان و حآسا، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای ثبهساز، شگستر، دکپوسل و غگیلا فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در آخرین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های نساجی، هتل و رستوران، حمل و نقل و بار زمینی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بودند.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، آهن و فولاد، تولید فلزات گرانبهای غیرآهن و مخابرات بودند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی تیام، صدف، برلیان و شتاب در جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شدند. همچنین صندوق‌های درآمد ثابت بمان، سخند، امین یکم و کارین در میان درآمد ثابتی‌ها رکورد زدند.

کد خبر 487685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =