۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
عقب‌نشینی بورس‌های جهان

بورس‌های اروپایی معاملات دوشنبه را تحت تاثیر انتشار برخی گزارش‌ها، در فضایی منفی به پایان بردند.

به گزارش صدای بورس، بازارهای سهام آسیا در معاملات امروز ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) با افت روبه‌رو شدند. پایان معاملات بورس‌های اروپا در روز دوشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) نیز با افت شاخص‌های اصلی همراه بود. اما وال استریت وضع بهتری داشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس‌های آسیا، شاخص Asia Dow ۱.۷۸ درصد کاهش یافت. شاخص نیکی بورس توکیو هم به میزان ۰.۷۹ درصد افت کرد. هنگ‌سنگ با ثبت افتی سنگین، با ۲.۱۶ درصد کاهش روبه‌رو شد. افت ۰.۲۷ درصدی حاصل عملکرد شاخص سنسکس در معاملات امروز بود. همچنین شاخص بورس سنگاپور به میزان ۰.۴۵ درصد کاهش پیدا کرد. با این حال، شاخص بورس شانگهای رشدی ۰.۲۷ درصدی را ثبت کرد.

بورس‌های اروپایی

افزون بر این، بورس‌های اروپایی معاملات دوشنبه را تحت تاثیر انتشار برخی گزارش‌ها، در فضایی منفی به پایان بردند. افزایش بازده اوراق بدهی، کاهش ۰.۳ درصدی نرخ رشد آلمان در سال ۲۰۲۳، بالا ماندن نرخ تورم و نرخ‌های بهره بانکی از جمله عوامل موثر بر این فضا بوده‌اند. در معاملات دوشنبه، شاخص استوکس ۶۰۰ با حدود ۰.۵ درصد کاهش روبه‌رو شد. شاخص‌های فوتسی لندن، دکس فرانکفورت و سی‌اسی‌سی ۴۰ پاریس هم بین ۰.۴ تا ۰.۶ درصد افت کردند. در این روز ارزش سهام بیشتر صنایع کاهش یافت.

بازار وال استریت

همچنین، در بازار وال استریت شرایط بهتری حاکم بود. در پایان معاملات دوشنبه، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۰۸ درصد رشد کرد. شاخص نزدک هم ۰.۰۲ درصد بالا رفت. با این حال، شاخص داو جونز با افت ۰.۳۱ درصدی مواجه شد. همچنین شاخص بی‌ثباتی (VIX) با جهش چشمگیر ۹.۲ درصدی روبه‌رو شد.

نشست مجمع اقتصادی جهان در داووس

در عین حال، آغاز به کار نشست مجمع اقتصادی جهان در داووس و سخنان حاضران، از دیدگاه‌های مختلف مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد. یکی از موارد مهم برای بورس‌های اروپایی، اظهارات رابرت هولزمان، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا بود. هولزمان از احتمال به تعویق افتادن برنامه کاهش نرخ‌های بهره خبر داد و گفت، ممکن است این اتفاق در سال ۲۰۲۴ انجام نشود. این اظهارات که برخلاف انتظارات فعالان بازار است، ممکن است بورس‌های اروپایی را در شرایط دشواری قرار دهد.

منبع:پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

کد خبر 487617

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =