شب عید سکه تا ۲۰ درصد گران می‌ شود

کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه قیمت سکه تا پایان سال روند رو به افزایشی را تجربه خواهد کرد، گفت: .پیش بینی می شود قیمت سکه و طلا تا شب عید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

عبادالله محمد ولی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با تداوم ریزش قیمت سکه در بازار گفت: این‌که آیا ریزش قیمت سکه می‌تواند تداوم داشته باشد یا خیر کاملا به سیاست های و دخالت های بانک مرکزی در روزهای آینده بستگی دارد تاچه میزان بتواند بازار را کنترل کند. همچنین رفتار ها باید به گونه ای رقم بخورد تا بر تصمیم و احساس خریداران این حوزه تاثیر گذار نباشد.

وی افزود: معمولا در بازار سکه و طلا مناسبت های ثابت و خاصی وجود دارد که بر تقاضای آن تاثیرگذار است. به نوعی بنا به بحث های اقتصادی که در جامعه مطرح است سرمایه های سرگردانی وجود دارد که به بازار های مختلف تزریق می‌شود. همچنین بانک مرکزی می‌تواند با استفاده از مدیریت و سیاست های خود از التهاب در بازار سکه جلوگیری گیری کند.

کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: باید توجه داشت سرمایه ای که در بازار سکه وجود دارد متشکل از ریسک هایی است که باید درباره آن دربازه میان مدت یا ۱۲ ماهه تصمیم گرفت. در حال حاضر سکه گرمی در بازار، معادل با ۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این‌گونه مسایل در بازار نشان دهنده این است که قرار نیست کاهش قیمت رقم بخورد.

وی به صحبت های اخیر دررابطه با از بین رفتن حباب سکه اشاره کرد و گفت: مردم آگاهی کاملی از نوع سیاست های دولت ندارند و این اتفاق سبب می‌شود تا در کوتاه مدت حباب سکه از بین برود. این فرآیند باعث میشود سرعت افزایش قیمت در بازار بیشتر شود، اما اینکه تا چه حد میتواند تداوم داشته باشد مشخص نیست.

محمدولی پیش بینی خود از قیمت سکه تا انتهای سال را اینگونه بیان کرد: قیمت سکه را تا انتهای سال صعودی و رو به افزایش پیش‌بینی میکنم. اگر بخواهیم جدا از بحث کنش های منطقه ای قیمت سکه را تحلیل کنیم میتوان گفت سکه وطلا تا شب عید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کنند.

کد خبر 487599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =