۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
روز سبز بورس‌های آسیایی

آغاز معاملات بازارهای سهام آسیا - اقیانوسیه روز جاری با افزایش شاخص‌‎ در اکثر بورس‌‎های این منطقه همراه شد.

به گزارش صدای بورس، در معاملات امروز شاخص Asia Dow (که نشان‌دهنده عملکرد ۵۰ سهم برتر منطقه آسیا-اقیانوسیه است) ۰.۳۱ درصد، شاخص نیکی بورس توکیو ۰.۹۱ درصد، شاخص تاپیکس توکیو بیش از ۱.۲ درصد و شاخص بورس شانگهای هم شاهد رشد ۰.۱۵ درصدی شاخص مرکب خود بود و با این حال، شاخص هنگ‌سنگ با ۰.۱۷ درصد افت روبه‌رو شد.

همچنین ظاهرا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در تایوان به مذاق بورس این کشور خوش آمده است چون شاخص اصلی بورس تایوان هم ۰.۱۹ درصد افزایش یافت. هرچند حزب پیروز اکثریت مجلس قانونگذاری را از دست داد و کارشناسان معتقدند، ممکن است مشکلات و اختلافات سیاسی بر بورس تایوان تاثیر منفی بر جای بگذارد.

وضعیت بورس‌های آسیایی شرقی

این گزارش می‌افزاید: در بورس هند، شاخص‌های Nifty ۵۰ و BSE ۵۰۰ به ترتیب ۰.۹۳ درصد و ۰.۷۲ درصد، کاسپی کره جنوبی ۰.۰۴ درصد رشد به کار خود پایان داد.

افزون بر این، شاخص بورس‌های مالزی و سنگاپور هم در میان برندگان جای گرفتند و به ترتیب ۰.۹۳ درصد و ۰.۲۴ درصد رشد کردند و در مقابل، بورس‌های استرالیا، نیوزیلند، پاکستان، اندونزی، تایلند و ویتنام با افت شاخص مواجه شدند.

کنترل نشدن تورم جهانی

گفتنی است: به گفته کارشناسان، کنترل نشدن تورم جهانی که به اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی در کشورهای توسعه‌یافته منجر شده، تاثیر منفی بر فعالیت بورس‌ها داشته و از سویی دیگر بروز تنش‌های منطقه‌ای این اثر را تشدید کرده است. با این حال، سهام برخی شرکت‌ها به ویژه در حوزه فناوری، همچنان از جذابیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه،از سویی دیگر، با آغاز معاملات بورس‌های اروپایی، آمارها نشان‌دهنده افت شاخص‌های اصلی در این منطقه هستند به طوری بازارهای سهام انگلیس، آلمان و فرانسه معاملات هفته را با افت آغاز کردند.

کد خبر 487518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =