۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
تداوم سبزپوشی بورس

بازار سرمایه در دومین روز هفته به صورت پیاپی، مانند روز گذشته رشد و بازدهی مثبت به جا گذاشت و نشان داد که رشد امروز نسبت به روز گذشته با میزان واحد بیشتری همراه بوده است.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه دومین روز معاملاتی هفته را مانند روز گذشته، با رشد ۱۶ هزار و ۷۵۵ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۹۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۳ هزار و ۸۳۶ واحد را تجربه کرد. ارزش ۴۸۸ هزار معامله ۸۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۲۵۲ واحد نسبت به روز گذشته رشد داشت و به سطح ۲۶ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. ارزش ۲۶۶ هزار معامله ۱۳۴ هزار و ۷۸ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۳۰۸ نماد بازار مثبت و ۲۳۸ نماد از میان ۶۸۱ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۴۵ درصد نمادها سبز رنگ و ۳۴ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

خگستر، حکشتی، ثفارس و فولاد بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، دی، کرمان و شگستر بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای کیمیاتک، سپیدار، وکبهمن و سپ بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

پارس، فارس، وغدیر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، شستا، خگستر و خودرو بیشترین تراکنش را داشتند.

آریا، شگویا، هرمز و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و کرمان، گدنا و فصبا و کمرجان، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای زکوثر، وپویا، زماهان و مدیریت فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در دومین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های هتل و رستوران، سخت افزار و تجهیزات، بنادر و کشتیرانی و نساجی بودند.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، مواد شیمیایی متنوع، فرآورده‌های نفتی و بانک‌ها و موسسات اعتباری بودند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی برلیان، تیام، فراز و وبازار در جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری شدند. همچنین صندوق‌های درآمد ثابت اونیکس، تداوم، کمند و طلوع در میان درآمد ثابتی‌ها رکورد زدند.

کد خبر 487411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =