ایران چهارمین تولید کننده کیوی در جهان است

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی در جهان است.

به گزارش صدای بورس، سه نوع رقم جدید کیوی با گوشت زرد (طلایی) و طعم متفاوت با اسامی طلوع (Sunrise)، گیلدا (Gilda) و زرین (Zarin) در کشور تولید و به ثبت رسید.

بنابراین گزارش، معرفی این ارقام، در قالب یک برنامه تحقیقاتی جامع و هدفمند ۸ ساله با سه رقم جدید صورت گرفته که در نود و نهمین جلسه کمیته معرفی انواع این میوه، در مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور ثبت شد.

این ارقام جدید بر اساس استانداردها و با در نظر گرفتن نوع ذائقه مصرف کننده‌های داخلی و بین‌المللی معرفی شد و مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: سطح زیر کشت کیوی در کشور ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار و تولید آن ۴۳۶ هزار تن است.

زهرا جلیلی‌مقدم با بیان این که ایران چهارمین تولید کننده کیوی در جهان است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار تن کیوی به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی رعایت استانداردهای بین‌المللی و کشورهای هدف در توسعه صادرات و اجرای عملیات خوب کشاورزی GAP در بهبود کمی و کیفی محصول را اثرگذار دانست.

جلیلی‌مقدم گفت: در میوه کیوی، زمان برداشت و زودرسی، شاخص طعم، رنگ گوشت، عملکرد، رایحه مطلوب با ظاهری بازارپسند حائز اهمیت است ضمن آن که میزان ویتامین C و ماندگاری میوه و تحمل انواع تنش‌ها از دیگر صفات مهم کیوی در برنامه‌های اصلاحی است.

منبع:مهر

کد خبر 487395

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عرضه میوه شب عید حداقل ۳۰ درصد ارزان‌تر از بازار

    عرضه میوه شب عید حداقل ۳۰ درصد ارزان‌تر از بازار

    معاون استاندار تهران با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل بازار شب عید گفت: میوه شب عید حداقل ۳۰ درصد ارزان‌تر از بازار به مردم عرضه می‌شود.

  • گوشت گران شد؟

    گوشت گران شد؟

    در حالی که در تابستان و پاییز امسال وزارت جهاد کشاورزی بارها وعده کاهش قیمت گوشت را داد و حتی وعده‌هایی در خصوص بازگشت قیمت گوشت قرمز به قیمت آبان سال گذشته مطرح شد اما به نظر می‌رسد نه تنها قیمت گوشت کاهشی نشده بلکه با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =