انتقاد از گرانی قطعات یدکی خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی سودجویان قطعات یدکی دست دوم یا استوک را دوباره به عنوان قطعات نو در بازار توزیع می‌کنند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب افزایش هزینه خانوار می‌شود، آمار تصادفات را نیز بیشتر می‌کند.

به گزارش صدای بورس،بهزاد رحیمی درباره گرانی قطعات یدکی و وجود قطعات تقلبی در بازار، گفت: نه تنها مردم از گرانی قطعات یدکی خودرو در بازار گلایه‌های بسیاری دارند و این موضوعات را به ما منتقل می‌کنند، بلکه خود ما نیز با این مشکل روبه‌رو هستیم و این موضوعی به معضلی برای دارندگان خودرو تبدیل شده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید به بازار قطعات یدکی ورود کرده و علاوه بر اینکه از فروش قطعات تقلبی جلوگیری کنند، با تشدید نظارت‌ها جلوی فروش این قطعات را گرانتر از ارزش واقعی آن‌ها بگیرند.

وی اضافه کرد: برخی سودجویان قطعات یدکی دست دوم یا استوک را دوباره به عنوان قطعات نو در بازار توزیع می‌کنند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب افزایش هزینه خانوار می‌شود، آمار تصادفات را نیز بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند پیش از افزایش قیمت قطعات یدکی نیز برندهای نامرغوب و تقلبی در بازار وجود داشت اما گرانی این قطعات موجب وسوسه دلالان و در نتیجه تشدید فعالیت‌ها آنها شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وجود لوازم یدکی تقلبی در بازار، افزود: این لوازم یدکی در بسته بندی‌هایی به بازار عرضه می‌شود که برای مصرف‌کننده قابل تشخیص نیست که تقلبی است یا نو، باید با اجرای طرح‌های مانند ایران کُد، لوازم یدکی و روغن‌های تقلبی را از بازار حذف کرد.

منیع: خانه ملت

کد خبر 487352

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تولید خودرو  به ۳ میلیون دستگاه می‌رسد

    در پایان برنامه توسعه هفتم؛

    تولید خودرو به ۳ میلیون دستگاه می‌رسد

    در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری تولید ۳ میلیون خودرو در سال تا پایان سال ۱۴۰۷ لحاظ شده است.

  • خودروی چینی در سراشیبی تقاضا؟

    خودروی چینی در سراشیبی تقاضا؟

    بسیاری از خریداران در بازار اعتقاد داشتند که بهای اعلامی برای خودروهای چینی نسبت به امکانات و کیفیت این محصولات، بسیار زیاد است، اما به هر صورت در نبود هیچ جایگزین دیگری مجبور به خرید این محصولات بودند. همچنین دارا بودن یک خودروی چینی دردسرهایی را هم به همراه دارد که از این میان می‌توان به کمبود قطعه و خدمات پس از فروش نامناسب برای این محصولات اشاره کرد که به برخی از مشکلات جانبی برای خریداران این محصولات منجر می‌شود؛ به طوری که لوازم یدکی این خودروها به دلیل کمبود در بازار، با رشد قیمت قابل‌توجهی همراه بوده‌اند.

  • واردات خودروهای کارکرده روی همان فرمان

    واردات خودروهای کارکرده روی همان فرمان

    اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر منتفی شدن واردات خودروهای کارکرده منتشر شد، اما پیگیری‌های ایسنا از وزارت صمت حاکی از این است که تغییری در رابطه با واردات خودروهای کارکرده اتفاق نیفتاده است.

  • چالش‌های واردات خودروهای دست دوم

    چالش‌های واردات خودروهای دست دوم

    رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد قطعات یدکی وارداتی هستند و خیلی از قطعات تولیدی هم مواد اولیه وارداتی دارند، گفت: در شرایطی که اعلام شده امکان واردات خودروهای دست دوم با کارت بازرگانی وجود دارد، پیش بینی می‌شود به دلیل نبود نمایندگی برخی خودروها، مصرف کننده برای تامین قطعات با مشکلات عدیده مواجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =