لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲

در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک ۰.۱۱ درصدی در سطح دو میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ واحدی قرار گرفت. کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند و با افت ۰.۱۳ درصدی تا پله ۷۵۸ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰.۱۶ درصدی در سطح ۲۶ هزار و ۲۰۶ واحدی قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات خرد در روز سه‌شنبه، پنج هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان و حجم معاملات ۷.۷ میلیارد برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته، برخلاف روزهای قبل با بهبود تقاضا و میدان داری خریداران سپری شد. شاخص کل توانست بیش از ۱۴ هزار واحد بر ارتفاعش بیفزاید و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد پیشروی کند.
ورود ۱۴۵ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی‌ها به بازار و ارزش معاملات خرد ۵.۶ همتی، نتیجه داد و ستد امروز معامله گران بود.
نمادهای اهرم و نخریس صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای نوری و فارس بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۳۵⏰‌
اخابر با قیمت ۱۱۳۷ تومان رشد بیش از ۳.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۱۲ میلیون سهم رسیده است و همراه با قیمت ۵۵۱ تومان نوسان مثبت با حجم معامله ۴ میلیونی دارد.


۱۰:۴۶⏰‌
در گروه پالایشی‌ها، شبندر با قیمت ۱۰۳۳ تومان رشد بیش از ۲.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۲۰ میلیون سهم رسیده است، شتران با قیمت ۴۳۲.۳ تومان در مثبت ۱ درصد دادوستد ۳۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است و شپنا با قیمت ۸۴۸ تومان در مثبت ۱.۵ درصد دادوستد ۱۲ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
شبریز با حجم معامله ۲ میلیونی بر روی قیمت ۱۳۳۸ تومان رشد بیش از ۱.۵ درصدی دارد، شاوان با قیمت ۲۱۱۵ تومان نوسان منفی با حجم معامله ۱ میلیونی دارد و شراز با قیمت ۱۳۸۷ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن کمتر از ۱ میلیون سهم بوده است.


۱۰:۴۱⏰‌
فباهنر که طی ماه های اخیر نوسان چندانی را تجربه نکرده ۳۲ درصد پایین‌تر از سقف تاریخی خود و در محدوده ۴۲۱ تومان ۱,۶ درصد مثبت داد و ستد می‌شود.


۱۰:۰۶⏰‌
تا اینجای بازار، شاخص کل با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش حدود ۳ هزار واحدی همراه بوده است.


۱۰:۰۶⏰‌
بیشترین حجم معاملات
وساخت ۹۴ میلیون سهم
خودرو ۶۹ میلیون سهم
شگستر ۴۹ میلیون سهم
شستا ۴۷ میلیون سهم
وبصادر ۳۶ میلیون سهم


۱۰:۰۵⏰‌
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۶۲,۰۹۷
۵۷۲۴ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۵,۳۹۱,۲۳۵ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۵,۰۸۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۸۱۹ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فولاد ۹۱۷ واحد مثبت
فملی ۶۸۸ واحد مثبت
شبندر ۵۳۹ واحد مثبت
پارسان ۴۵۳ واحد مثبت
خودرو ۴۱۵ واحد مثبت
شتران ۲۶۸ واحد مثبت
شپنا ۲۶۰ واحد مثبت


۱۰:۰۵⏰‌
گروه پتروشیمی معاملات متعادلی دارند نمادهای #ساینا و #وپترو در محدوده حداکثری قیمت مورد توجه خریدارن قرار گرفتند و #شگستر، #فارس، #شگویا، #شپلی و #آریا مماس بر صفر تابلو نوسان دارند.


۰۹:۵۶⏰‌
ثفارس با قیمت ۲۶۰۵ تومان در مثبت ۵ درصد دادوستد ۱۲ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۴۵⏰‌
کرومیت با مثبت ۲ درصد دنبال می‌شود. این سهم در قیمت ۱۶،۵۹۰ ریال با لباس سبز شاهد ورود پول حقیقی است.


۰۹:۴۴⏰‌
پارسان با قیمت ۴۴۸۵ تومان در مثبت ۲.۵ درصد در حال معامله است.


۰۹:۳۴⏰‌
شپنا با قیمت ۸۴۳ تومان، شتران با قیمت ۴۲۹ تومان و شبندر با قیمت ۱۰۰۹ تومان هر سه با نوسان مثبت همراهند.


۰۹:۳۳⏰‌
خودرو با قیمت ۲۸۷.۴ تومان رشد بیش از ۱ درصدی دارد و خساپا با قیمت ۲۴۶ تومان با نوسان مثبت همراه است.


۰۹:۳۲⏰‌
وپترو با قیمت ۳۷۳۵ تومان در مثبت ۷ درصد دادوستد ۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۳۲⏰‌
گروه خودرو با رشد قیمت آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو، خاور، خگستر و خساپا با رشد ۱ درصدی و خلنت با رشد ۶ درصدی دست به دست می‌شوند.


۰۹:۳۲⏰‌
فولاد با قیمت ۶۲۷ تومان، فملی با قیمت ۷۳۵ تومان و ذوب با قیمت ۴۴۹ تومان هر سه با نوسان مثبت همراه هستند.


۰۹:۱۰⏰‌
صندوق‌های سهامی به ویژه اهرمی‌ها مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند.


۰۹:۱۰⏰‌
شروع خوب بورس با افزایش تقاضا در اکثر گروه ها همراه شده است؛ شاخص کل با رشد ۱۲۰۰ واحدی متأثر از وپترو، خودرو، شبندر، شپنا و ثفارس آغاز به کار کرده است.


۰۸:۵۵⏰‌
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۴۰ صف خرید به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان
۲۵ صف فروش به ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان

کد خبر 487005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =