بررسی مقاصد صادراتی و برنامه افزایش سرمایه کرماشا

گزارش اطلاعات بااهمیت - نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ آنلاین- گروه ب کرماشا منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، صنایع پتروشیمی کرمانشاه کنفرانس اطلاع رسانی برگزار کرد و به سوالاتی عمدتا در خصوص اخذ تسهیلات ارزی، پروژه فاز ۲، نرخ گاز، عوارض صادراتی اوره، نرخ صادرات اوره، طرح کریستال ملامین، افزایش سرمایه، مالیات پاسخ داد.

بر این اساس مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه که با نماد کرماشا در بورس فعالیت دارد به سوالات مربوط به شرکت مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان به این شرح پاسخ داد؛
۱ آخرین وضعیت اخذ تسهیلات ارزی از بانک آلمانی در چه مرحله است؟
بحث تامین مالی پروژه فاز ۲ از ابتدای اخذ مجوز ایجاد طرح از طریق بانکها و صندوق توسعه مالی پیگیری لازم انجام شد و در نهایت در سال ۱۳۹۷ یا عاملیت بانک توسعه صادرات مبلغ ۲۸۷.۰۰۰.۰۰۰ دلار مسدودی ارزی از صندوق توسعه ملی اخذ شد اما با توجه به عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی توسط بانک عامل علیرغم تمدید دو دوره شش ماهه منتج به نتیجه نشده و اعتیار باطل شد.
در مرحله بعدی از طریق بانک تجارت پیگیری های لازم جهت اخذ تسهیلات از بانک ETH المان پیگیری و مصوبات لازم پس از ارائه اسناد و مدارک به میزان ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ یورو یا نرخ لاییور صفر درصد اخذ شد، از آنجاییکه می بایستی لیست تجهیزات پروژه توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تائید می گردید متأسفانه یا طولانی شدن این پروسه از سوی وزارت صمت عملاً اعتبار مصوبه یانک EIH که در پایان سال میلادی قیل بود به اتمام رسید و یانک در سال مالی جدید شرایط جدید ابلاغ کرد که در آن نرخ لاییور از صفر به ۴۵٪ تغییر یافته که با توجه به بهره دریافتی یانک و سایر هزینه های انتقال وجوه از بانک آلمانی عملاً نرخ تسهیلات دریافتی حدود یا توجه به بررسی های انجام شده و امکان اخذ تسهیلات از بانکهای داخلی یا نرخ های کمتر بحث EIH د در حال حاضر بر اساس صرفه و صلاح شرکت متوقف شده است.

۲- در حال حاضر مجموع هزینه های تکمیل پروژه فاز دو به تفکیک ربالی و ارزی چقدر است؟

هزینه های انجام شده پروژه فاز ۲ به شرح ذیل است؛
از ابتدا تا مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ : ۱۷۹۶۱۶۶۶۹ یورو و
۱۵۶۱۶۳۴۳ میلیون ریال
۳- الف) درصد تکمیل واحد آمونیاک و اوره و سایر واحدهای کلیدی فاز ۲ شرکت تا پایان پاییز به تفکیک چقدر است؟
درصد تکمیل واحد آمونیاک ۷۹.۲۷ ، درصد تکمیل واحد اوره ۶۹/۹۷ درصد تکمیل واحد یوتیلیتی ۶۴/۷۹، درصد تکمیل کل پروژه ۷۳/۳۴
ب در هر واحد فاز دو به تفکیک چه مراحلی تا تکمیل باقی مانده است؟
تمامی تجهیزات مورد نیاز پروژه سفارش گذاری شده است و بر اساس زمانیندی انجام شده جهت نصب به تناویپ به شرکت وارد و عملیات نصب انجام می گردد.
ج) دلیل به تعویق افتادن تکمیل هر واحد فاز دو به تفکیک چیست؟

یا توجه به بحث تحریم های موجود در کشور در خصوص خرید تجهیزات می بایستی یا شرکت های معتیر مذاکرات متعدد انجام شده که این پروسه زمانیر بوده و مورد بعدی بحث تامین اعتبار مالی است که با توجه به پاسخ ایتدای سوال کلیه هزینه ها تا این تاریخ از محل درآمدهای فاز یک مجتمع انجام شده است.
د) در صورت عدم توفیق شرکت در جذب متابع با توجه به درصد پیشرفت بالاتر واحد آمونیاک آیا امکان راه اندازی و صادرات آمونیاک برای شرکت وجود دارد؟

یا توجه به برنامه ریزیهای انجام شده مواقفتهای اخذ شده از بانکهای داخلی جهت تامین مالی ارزی پیش بینی می گردد در اسفندماه سال ۱۴۰۳ مراحل پیش راه اندازی واحد آمونیاک صورت پذیرد.
۴- با توجه به عدم توفیق شرکت در اخذ فاینتس خارجی و از طرفی کاهش نرخ اوره و عدم کفایت وجه نقد شرکت برای تکمیل پروژه برنامه مدیریت برای تامین مالی مخارج مورد نیاز برای تکمیل فاز دو چیست؟ یا توجه به مذاکرات انجام شده و مصوبات اخذ شده از بانک های داخلی در حال حاضر مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار از بانک ملت اجرایی و قسمتی از آن دریافت شده است.
مصوبه مربوط به تسهیلات ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ دلاری از بانک تجارت اخذ و در مرحله اجرا است. از سایر بانک های داخلی درخواستی مینی پر اخذ تسهیلات ارائه و در حال پیگیری می باشد یا توجه به برنامه ریزی انجام شده در برآورد هزینه های ارزی طرح پیش بینی می شود یا اخذ موارد فوق نیاز ارزی پروژه مرتفع می شود.

۵- نرخ گاز ماه های مختلف که تا الان به شرکت ابلاغ شده است را در جدول زیر وارد نمایید.

بررسی مقاصد صادراتی و برنامه افزایش سرمایه کرماشا

۶-آخرین وضعیت ابلاغی عوارض صادرات اوره به عنوان ماده خام به چه شکل است؟
بر اساس آخرین ایلاغی در خصوص اخذ عوارض صادرات اوره در حال حاضر بر اساس هر کوتاژ صادراتی در گمرک میزان ۵ در هزار به صورت عوارض صادراتی دریافت می شود.

۷- آخرین وضعیت نرخ مالیات ارزش افزوده گاز دریافتی شرکت به تفکیک خوراک و سوخت به چه شکل است؟ چرا هزینه ارزش افزوده گاز خوراک به نسبت فروش داخلی شناسایی می شود ولی برای گاز سوخت، ارزش افزوده آن روی کل مبلغ گاز سوخت لحاظ : بحث مالیات بر ارزش افزوده خوراک و سوخت به دو مقطع بر می شود.
۱ تا قبل از دیماه ۱۴۰۰ که نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ محاسبه میگردد و در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بر اساس درصد صادرات جهت خوراک و سوخت در دفاتر اعتیار مالیانی شناسایی و اظهار نامه ارزش افزوده ارسال شده است.
۲- بعد از تاریخ دیماه ۱۴۰۰ نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۵٪ محاسبه می گردد که با توجه به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی بخش اعتیاری سوخت کلایه هزینه ثیت میگردد و به نسیت صادرات در خصوص خوراک در دفاتر شرکت اعتیار شناسایی و اظهارنامه ارزش افزوده ارائه می شود.
۸-تسویه هزینه گاز با اداره گاز در ۹ ماهه ابتدایی سال چگونه بوده است؟
یا توجه به ارائه صورت حساب های گاز از ابتدای سال و بر اساس نرخهای اعلامی قیل کلیه قبوض صادره ترتیب پرداخت داده شده بود در مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ به یکباره رقم گاز از ابتدای سال بر اساس جدول جوابیه سوال ۵ به شرکت ابلاغ شد که از این پایت مبلغ ۷.۲۸۹.۰۹۹ میلیون ریال تعدیل به شرکت اعلام شد که یک اعتبار اسنادی ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به اداره گاز تسلیم و مقرر است که مایقی با هماهنگی کارگروه تسهیل استانداری کرمانشاه به صورت اقساط پرداخت می شود.
۹- آیا به هنگام پرداخت هزینه گاز ماهانه مبالغ مربوط به ارزش افزوده و عوارض گازرسانی نیز یه اداره گاز پرداخت می شود؟
اداره گاز استان در زمان صدور قبوعی گاز کلیه هزینههای گاز رسانی و مالیات بر ارزش افزوده را به شرکت اعلام و پرداخت صورت می پذیرد.
۱۰ - سهمیه اوره تحویلی شرکت به جهاد کشاورزی برای امسال چقدر تعیین شده است؟

سهمیه اوره تحویل به شرکت حمایت کشاورزی جهت شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ مقدار عون ۱۹۶۰۸ تن میباشد که این سهمیه هر ساله در ابتدای سال توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت ها ابلاغ می شود.
۱۱- مقاصد صادراتی اوره امسال به تفکیک ارزش صادرات به هر یک چقدر است؟
با توجه به نزدیکی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به مرزهای زمینی با کشور عراق در زمینه صادرات به کشور عراق و با توجه به بررسی هزینههای حمل این امر مقرون به صرفه بوده است و همچنین سایر مقاصد صادراتی به کشور ترکیه و آفریقا و ... است.
۱۲ نرخ های ارزی محموله های صاردانی امسال را به تفکیک ماه ارسال محموله صارداتی، حجم و نرخ فروش ارزی لطفا گزارش کنید.
با توجه به ارسال گزارشات ماهیانه قروش در سامانه کدال به صورت صادراتی و داخلی که دو بخش صادراتی گزارش به تفکیک قله ای و کیسه ای ارائه می شود و اخذ رقم تسعیر ارز سامانه نیما محاسبه نرخ ارزی قروش صادراتی هرماه قابل انجام و در دسترس سهامداران محترم است.
۱۳ صادرات اوره در حال حاضر به نرخ ثایت انجام میشود یا نرخ های هنگام تحویل؟
با توجه به انجام صادرات در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به صورت FOB از طریق بندر امام خمینی (ره) تمامی محموله ها صادراتی با نرخ ثابت انجام می شود .
-۱۴ نرخ خرید هر کیسه چقدر است؟
با توجه به اینکه در فرمول محاسبه ترخ کیسه مورد استفاده در شرکت مواردی استفاده می شود که می بایستی از یورس خریداری شود معمولا در طول سال دارای نوساناتی میباشد اما آخرین نرخ کیسه به شرح ذیل است ..
کیسه جامبو بگ : قیمت هر تخته ۳۰۱۸۲۰۳۶۵ ریال
کیسه دولایه : قیمت هر تخته
۹۱۰۲۰۷ ریال
کیسه لمینت : قیمت هر تخته
۷۸۰۲۷۳ ریال

۱۵ اطلاعات تکمیلی زیر راجع به طرح کریستال ملامین که در مجمع عادی سالیانه امسال مطرح شد را تکمیل کنید.
الف) مخارج سرمایه گذاری این طرح به تفکیک ریالی و ارزی چقدر است؟
مخارج ریالی طرح ۰۲۸۰۷۸۵، ۶میلیون ریال و مخارج ارزی ۱۰۴۹۱۰۰۰۰۰ یورو
ب ظرفیت طرح چقدر است؟
ظرقیت طرح سالیانه ۶۰ هزارتن در سال است.
ج) زمان پیشبینی شده برای تکمیل طرح چقدر است؟
زمان پیش بینی برای تکمیل طرح سه سال است.
۱۶ یا توجه به تقسیم بالای سود در مجمع گذشته در حالی که وجوه نقد شرکت صرف مخارج پروژه شده است. و وجه نقدی برای پرداخت سود سهامدار عمده نخواهد ماند آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران خواهد داشت؟
سود سهامداران حقیقی که دارای کد سجام بوده اند در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ از طریق سامانه سجام پرداخت شده است. و آن دسته از سهامدارانی که ثبت نام سجام نداشته اند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ از طریق مراجعه به بانک تجارت سود سهام خود را دریافت نموده اند. در خصوص سهامداران حقوقی با توجه به بحث اولویت داشتن پروژه قاز ۲ مذاکرات لازم در خصوص اخذ مهلت جهت پرداخت. سود سهام و همچنین اخذ تسهیلات بانکی نیز در دستور کار است.
۱۷ آیا مدیریت شرکت برنامه ای مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیایی دارایی ها دارد؟ با توجه به اینکه عمده دارانی های شرکت استهلاک پذیر می باشد و همچنین مبادلات مالی با تأمین کنندگان متمرکز یوتیلیتی وجود ندارد و شرکت دارای واحد توتیلیتی مستقل می باشد تجدید ارزیابی و به روز نمودن دارائیهای شرکت در دستور کار هیات مدیره نیست.

کد خبر 486776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =