۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
آخر هفته بی‌جان بورس

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی خود، حجم بسیار کمی را به ثبت رساند و نشان داد، سهامداران تمایل زیادی به معامله نداشتند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی، با کاهش ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی گذراند و به ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته ۸۰۳ واحد رشد کرد. همچنین ارزش ۳۶۸ هزار معامله، ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۲۵ واحد نسبت به روز قبل افت را به ثبت رساند و به سطح ۲۶ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. ارزش ۲۲۴ هزار معامله، ۲۱۰ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۲۱۴ نماد بازدهی مثبت و ۳۲۷ نماد از میان ۶۸۶ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۳۱ درصد نمادها سبز رنگ و ۴۷ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

شگستر، کمرجان، ثپردیس و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شگستر، خودرو، شستا و کرمان بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها در نمادهای تکاردان، بپیوند، مدیریت و فصبا بیشترین قدرت را داشتند.

اخابر، فملی، شپنا و کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، خودرو، خگستر و ثشاهد بیشترین تراکنش را داشتند.

بپاس، آریا، وسپهر و خدیزل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین کمرجان، زماهان، حآفرین و کرمان جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار فرابورس محسوب شدند.

در نمادهای رافزا، بایکا، پلاست و درهآور فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در سومین روز معاملاتی گروه‌های پیمانکاری صنعتی ۴.۰۳ درصد، صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۲.۲۶ درصد، محصولات لبنی ۱.۹۸ درصد و صنعت چوب با ۱.۳۱ درصد، بیشترین بازدهی را در میان صنایع به ثبت رساندند.

همچنین صنایع فرآورده‌های نفتی، مخابرات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و کانی‌های فلزی، جزو چهار صنعت تاثیرگذار در شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در آخرین روز هفته، صندوق‌های سهامی درسا با ۱.۶۵ درصد بازدهی، فیروزه با ۱.۵ درصد، هیوا با ۱.۲۸ درصد و ترمه با ۱.۱۲ درصد سوددهی، بیشترین بازده را در میان صندوق‌های سهامی به ثبت رساندند.

همچنین صندوق‌های درآمد ثابت کارین، اعتبار، هامرز و کمند رکورددار بازدهی در آخرین روز معاملاتی هفته شدند.

کد خبر 486520

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =