بازار طلا، همچنان در رکود/رشد ناچیز قیمت فلز زرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: بخشی ازروند افزایشی نرخ انس طلا به دلیل پیش بینی فعالان بازار در سطح جهان از اتفاقات پیش رو مانند تصمیمات فدرال رزرو آمریکا نشات می گیرد اما روند قیمتی انس طلای جهانی بریا سال میلادی جدید قابل پیش بینی نیست.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با «صدای بورس» با اشاره به اینکه شروع سال جدید میلادی نوسانات رو به رشدی را برای نرخ طلای جهانی به همراه داشت، گفت: بازار جهانی طلا با توجه به «سال‌نو میلادی» با افزایش همراه بود که پیرو این روند در بازارهای داخلی نیز با رشد قیمت طلا در بازار هفته‌جاری مواجه بودیم اما التهاب هیجانی در بازار نبود و همچنان بازار طلای داخلی در رکود به سر می‌برد.

وی به دلایل این رشد در بازار های جهانی اشاره کرد و افزود: بخشی ازروند افزایشی نرخ انس طلا به دلیل پیش بینی فعالان بازار در سطح جهان از اتفاقات پیش رو مانند تصمیمات فدرال رزرو آمریکا نشات می گیرد اما روند قیمتی انس طلای جهانی بریا سال میلادی جدید قابل پیش بینی نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اظهارداشت:‌ در بازار داخلی با توجه به افزایش انس جهانی و تقاضا برای خرید به دلیل روز مادرشاهد رشد ناجیز قیمت ها بوده ایم اما رکود همچنان در بازار طلا و سکه به قوت خود باقی است، از سوی دیگر نوسانات بازار ارز نیز بر این بازار تاثیر مثبت گذاشته است.

کد خبر 486517

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =