چرا سهام پتروشیمی ها و فولادی ها منفی شد؟

کارشناس بازار سرمایه ثبات و نوسانات نرخ دلار و مدیریت دستوری را از عوامل مهم رشد منفی برخی نمادها از جمله پتروشیمی و فولادی در بازار سرمایه عنوان کرد.

علی عصاری در گفت و گو با «صدای بورس » در خصوص علت روند نزولی نمادهای فولادی ها ، فلزات اساسی و پتروشیمی ها در روزهای اخیر در بازار سرمایه گفت: فولادی ها و پتروشیمی ها ستون فقرات بازار سرمایه هستند ، ستون فقراتی که می تواند تاثیراتی بر کلیت بازار داشته باشد. اخیرا شاهد کاهش نرخ دلار و مقدار نوسانات آن بوده ایم ، اما به طور کلی دلار ماه ها است که به ثابت رسیده و نوسان های کمی را شاهد بوده ایم که در رفتار سهم های دلاری تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: بازار سرمایه در یک منطقه اشباع کوتاه مدت است یعنی در( RSI ) نزدیک به ۷۰ است و طبیعی است که اصلاح در شاخص ها و نماد پتروشیمی ها و فولادی ها که تاثیر بسزایی بر بورس دارند، احساس نیاز می شود. بعد از خودرویی ها این گروه ها می توانند نمادهایی باشند که تاثیرات مثبت بسیاری بر بدنه بورس بگذارند ، پس یکی از دلایلی که می تواند بازار را نوسانی کند این دو گروه هستند .

کارشناس بازار سرمایه در مورد عدم تاثیر صحبت ها و حمایت رئیس جمهور چین در حوزه اقتصاد جهانی، اظهار داشت: مدت هاست که بازار سرمایه کشور از فاکتورهای بنیادی تبعیت نمی کند باید توجه داشت کشوری که اقتصاد آن دستوری است قطعا بازار سرمایه با مدیریت دستوری هم خواهد داشت و نباید این انتظار داشت که عوامل بنیادی در سطح کلان بورس کشور را تحت تاثیر قراردهد ، بازار سرمایه به دنبال این است که در یک محدود ثابت باقی بماند و همچنین باعث تورم و نقدینگی بیشتر نشود.

عصاری تصریح کرد: حجم نقدینگی در کشور بسیار بالا است و آبی می ماند که پشت سد جمع شده است و منتظر یک تلنگر کوچک است به طور یقین بازار سرمایه اگر رشدی داشته باشد این نقدینگی می تواند شرایط بالادست جامعه را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان با اشاره به نتیجه این عوامل تاثیرگذار گفت:‌ بنابراین بدیهی است که بازار سرمایه به هیچ وجه از شرایط بنیادی و تکنیکال پیروی نکند چرا که از طرف سیاستگذار مدیریت شده و نظارت ها بر شرایط بازار دستوری است که شاهد هستیم گاهی بازار روند مثبت به خود می گیرد و گاهی منفی می شود.

کد خبر 486509

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =