روایت رئیس بانک مرکزی از افزایش ذخایر ارزی و ادامه کاهش رشد نقدینگی

رئیس کل بانک مرکزی در گزارش امروز به نمایندگان مجلس از افزایش ذخایر ارزی و تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی امروز در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت ارزی و رشد نقدینگی و پایه پولی ارائه کرد.

در این زمینه مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه مجازی خود از افزایش ذخایر ارزی و تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی خبرداد.

به گفته وی،‌ گزارش اقتصادی و ارزی محمد رضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی به نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس موجب همدلی بیشتر در جلسه شد.

تاکید بر ادامه تثبیت اقتصادی و ثبات در بازار ارز، تداوم روند کاهش نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی به منظور مهار تورم، هدایت هدفمند اعتبارات به سمت تولید، افزایش ذخایر ارزی کشور و بانک مرکزی نیز در این نشست عنوان شد.

منبع: فارس

کد خبر 486395

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلایل کاهش دارایی‌های خارجی  بانک مرکزی

    عضو کمیته تخصصی بانکداری اسلامی در گفت‌وگو با «صدای بورس» تشریح کرد:

    دلایل کاهش دارایی‌های خارجی بانک مرکزی

    عضو کمیته تخصصی بانکداری اسلامی گفت: دلایل مختلفی می تواند منجر به نوسان در میزان خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی (NFA) شود. یکی از این دلایل، عدم وصول مطالبات ارزی دولت به دلیل دیرکرد در پرداخت وجوه حاصل از صادرات نفت و گاز و انرژی از سایر کشورهاست که بعضا این منابع بلوکه شده اند، اما معادل ریالی این منابع بلوکه شده، عمدتا توسط دولت از بانک مرکزی دریافت شده و منجر به ایجاد نوسان در خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی می‌شود. در صورت عدم بازگشت این منابع ارزی به حساب بانک مرکزی این احتمال وجود دارد که با تضعیف ذخایر ارزی بانک مرکزی، قیمت ارز افزایش یابد.

  • دو تصمیم مهم بانک مرکزی برای تسریع پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

    دو تصمیم مهم بانک مرکزی برای تسریع پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

    بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش صف متقاضیان این تسهیلات، دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت را به بانک‌های عامل پرداخت کننده اضافه کرده و همچنین بانک‌های عامل ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۱۰ هزار تسهیلات فرزندآوری مازاد بر سهمیه‌های ابلاغی در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.

  • خریدوفروش ارز در بازار آزاد عراق از امروز ممنوع شد

    خریدوفروش ارز در بازار آزاد عراق از امروز ممنوع شد

    جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق با اعلام ممنوعیت مبادلات با ارزهای خارجی در عراق از امروز (یکم ژانویه) اظهار داشت: عراق ۵ کشور را به‌عنوان مقصد نقل و انتقال پول ممنوع کرد که ایران نیز یکی این کشورها است.

  • تأکید نمایندگان مجلس بر تجمیع ۷ نرخ ارز

    تأکید نمایندگان مجلس بر تجمیع ۷ نرخ ارز

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =