کریپتوها به پیشواز سال نو می‌روند

در حالی که روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ را سپری می‌کنیم، آمارها نشانگر حرکت صعودی بازار رمزارزهاست.

به گزارش صدای بورس، بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد افزایش قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

براساس این گزارش، در هفته منتهی به ششم دی ماه، ۸۰ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۱۱۴ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز CorgiAI بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۹ قرار دارد، ۱۱۴ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۰۳ دلاری بیش از ۷۸۷ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته ۱۸۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، بیشتر رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمتی مثبتی را تجربه کردند. اما قیمت بیت‌کوین با افتی ۱.۲ درصدی به کمتر از ۴۳ هزار دلار رسید. با این حال، پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۱۳ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۵۷ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بیش از ۴۲ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط بازار، احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز NEAR Protocol دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۹۱ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۴.۶ میلیارد دلاری، معادل ۴.۶ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه بیش از ۱۴۴ درصد و در بازه یک‌ساله هم ۲۴۵ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Oasis Network بیش از ۵۵ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Mina نیز با بیش از ۵۴ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Solana، Optimism، PancakeSwap ، Axie Infinity، Quant و Sei نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Bittensor با بیش از ۱۷ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۱.۴ میلیارد دلار و قیمت ۲۶۷ دلار است. پس از آن، Helium به میزان ۱۴.۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز از مرز ۱.۱ میلیارد دلار عبور کرده و قیمت آن ۷.۳۱ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهای Bonk و Bitget Token نیز به ترتیب بیش از ۱۲ و ۸ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Internet Computer و WEMIX نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت در محدوده ۵ درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با افت مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۶۵۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۷۴ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۸۷ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

کریپتوها به پیشواز سال نو می‌روند

کد خبر 486099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =