رقم دقیق عیدی کارگران چه تفاوتی با سال گذشته دارد؟

حداقل عیدی ۱۴۰۳ کارگران مشخص شد.

به گزارش صدای بورس، حداقل عیدی سال ۱۴۰۳ که کارگران در اسفند ماه ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند، معادل ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان خواهد بود. این رقم با توجه به افزایش حداقل دستمزد روزانه کارگران در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان تعیین شده است.

حداکثر عیدی نیز معمولاً تا ۳ برابر حداقل دستمزد ماهانه یعنی حدود ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان یا ۱۵ میلیون و ٩٢۴ هزار و ٨۵٢ تومان تعیین می‌شود.

اما در سال ۱۴۰۱ کارگران چقدر حقوق گرفتند؟ گزارش‌ها نشان می‌دهد ‌که در سال گذشته حداکثر (سقف عیدی کارگران) ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان و حداقل (کف عیدی کارگران) نیز ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

همچنین در سال ۱۴۰۰ عیدی کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با کارکرد یکسال کامل، امسال حداقل ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان و حداکثر ۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان اعلام شد.

منبع:خبرآنلاین

کد خبر 486060

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حداقل عیدی کارگران: ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان

    حداقل عیدی کارگران: ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان

    آیت اسدی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: حداقل مزد روزانه کارگر در سال جاری ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان و حداقل مزد ماهانه یک کارگر امسال ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان است؛ بنابراین حداقل عیدی کارگران امسال ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان و حداکثر رقم عیدی کارگران ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان خواهد بود.

  • رقم دقیق عیدی کارگران برای سال ۱۴۰۳ + جدول

    رقم دقیق عیدی کارگران برای سال ۱۴۰۳ + جدول

    براساس قانون کار ایران، حداقل میزان عیدی برای هر کارگر نباید از ۶۰ روز دستمزد او کمتر باشد که حداقل دستمزد روزانه برای امسال، ۱۷۶ هزار و ۹۴۳ تومان (یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال) است که این رقم بدون در نظر گرفتن، حق مسکن، حق اولاد و کمک هزینه اقلام مصرفی است.

  • تصمیم جدید دولت و مجلس درباره حقوق کارگران در سال آینده

    تصمیم جدید دولت و مجلس درباره حقوق کارگران در سال آینده

    حسن صادقی می‌گوید: طرح افزایش ۱۸ درصد حقوق شاغلان دولت نشان می‌دهد که مجلس و دولت نیز اغلب نرخی در همین حدود را برای افزایش حقوق کارگران می‌پسندند.

  • مبلغ عیدی و پاداش کارگران اعلام شد

    مبلغ عیدی و پاداش کارگران اعلام شد

    معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل میزان حقوق عیدی یا پاداش امسال هر کارگر باید ۲ تا سه برابر حداقل حقوق به میزان ۱۰۶ میلیون ریال (۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =