صندوق زرافشان، جایگزین معاملات فیزیکی طلا

تامین سرمایه امید در حال حاضر مدیریت ۷ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع با دارایی تحت مدیریت حدودا ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، شرکت تأمین سرمایه امید در آذرماه سال ۱۳۹۰، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ کرد و به عنوان یکی از اولین تامین سرمایه های کشور در بازار سرمایه شروع به کار کرد. تامین سرمایه امید در حال حاضر مدیریت ۷ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع با دارایی تحت مدیریت حدودا ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

۲صندوق جذاب برای ریسک گریزان
در خردادماه سال ۱۳۹۴ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق گنجینه امید ایرانیان در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت رونمایی شد واکنون با بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال خالص ارزش دارایی، بزرگ‌ترین صندوق مجموعه تامین سرمایه امید شناخته می شود. ماهیت احتیاطی این ۲ صندوق بادرآمد ثابت باعث نشده تا تامین سرمایه امید از انتفاع از بازارسهام غافل شود وبیش از ۱۰ درصد صندوق گنجینه امید ایرانیان و حدود ۱۵ درصد صندوق امید انصار به سهام برتر بازار سرمایه اختصاص پیدا کرده است.
در حال حاضر صندوق امید انصار با پرداخت سود ثابت ماهانه ۲۷.۵ درصدی و بدون نرخ شکست و به شکل روزانه یکی از صندوق های با درآمد ثابت، برجسته بازار سرمایه محسوب می شود. دارایی تحت مدیریت صندوق درآمد ثابت امید ایرانیان بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال است.

صندوق زرافشان امید ایرانیان
صندوق زرافشان امید ایرانیان یکی از اولین صندوق‌های مبتنی بر طلای بازار سرمایه است که طی یک سال گذشته با رشد قابل توجه دارایی تحت مدیریت مواجه شده و در حال حاضر حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال دارایی در این صندوق گردآوری شده است. بازدهی "زر" هم در نوع خود جالب توجه است، این صندوق در مقاطعی از سال به بازدهی سالانه بیش از ۱۰۰ درصدی دست یافته بود. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا با پوشش ریسک سرقت و تقلب، می‌تواند جایگزین خوبی برای خرید فیزیکی سکه و طلا باشد.

نوید و بذر صندوق‌های سهامی تامین سرمایه امید
تأمین سرمایه امید برای مشتریان ریسک‌پذیرخود نیز ۲ صندوق جذاب طراحی کرده است. این ۲ صندوق به نام‌های نوید انصار و بذر امید آفرین در مجموع حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال دارایی را مدیریت می‌کنند. بازدهی صندوق نوید انصار طی یک سال گذشته بیش از ۷۶ درصد و بازدهی صندوق بذر امید آفرین ۵۵ درصد گزارش شده است. بازدهی این ۲ صندوق در مقایسه با رشد ۴۳ درصدی شاخص کل بورس تهران طی یک سال گذشته، یک نتیجه واضح و آشکار دارد و آن عملکرد قابل قبول این ۲ صندوق است. صندوق نوید انصار با کسب بازدهی ۷۶ درصدی، ۷۷ درصد بیش از رشد شاخص کل بورس تهران، سرمایه گذارانش را منتفع کرده است.

صندوق گنجینه مهر
خالص ارزش دارایی‌های صندوق مختلط گنجینه مهر بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال است. این صندوق بیش از ۵۲ درصد بازدهی در ۱۲ ماه اخیر کسب کرده‌ است که این میزان بازدهی با توجه به شرایط کلی بازار، راضی کننده ارزیابی می‌شود.در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه امید را مشاهده می‌کنید.

صندوق زرافشان، جایگزین معاملات فیزیکی طلا

استراتژی متفاوت ۷ صندوق تامین سرمایه امید
تامین سرمایه امید، هفت صندوق با ویژگی و قابلیت‌های متفاوتی در اختیار دارد که هر یک از این صندوق‌ها را با استراتژی و رویکرد خاص خود، تحت مدیریت قرار داده است. دو صندوق سهامی به نام‌های نوید انصار و بذر امید آفرین با رویکرد حداکثر کردن منفعت در قبال پذیرش کمترین ریسک برای افرادی که دارای ریسک پروفایل ریسک پذیر هستند طراحی کرده است.
دو صندوق درآمد ثابت با استراتژی انتخاب مطمئن‌ترین اوراق با بالاترین نرخ بازدهی و رویکرد چیدمان سبد سهامی با تنوع قابل قبول به جهت کاهش ریسک‌های موجود در بازار سرمایه در صندوق‌های درآمد ثابت گنجینه امید ایرانیان و امید انصار از مهمترین استراتژی‌های تامین سرمایه امید است. رصد چیدمان صندوق گنجینه مهر نشان می‌دهد که این صندوق در زمان‌های مختلف استراتژی‌های بسیار فعالی را برای خود انتخاب می‌کند، در شرایط صعودی به شدت به سمت سهام و در شرایط نزولی میل بالایی به اوراق با درآمد ثابت پیدا می‌کند. صندوق زرافشان امید ایرانیان تنها صندوق کالایی تامین سرمایه امید است که استراتژی حرکت به هنگام در میان گواهی سپرده، شمش و سکه اتخاذ کرده و همواره یکی از صندوق‌های طلای بازار سرمایه انتخاب شده است.

شماره ۵۲۵ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 486016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =