بازگشت دارایی مردم با مولد سازی

معاون وزیر اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر مردمی سازی اقتصاد از طریق مولدسازی، اظهار کرد: درآمد حاصل از ۲۰ همت دارایی مازاد خراسان رضوی صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این استان می شود.

به گزارش صدای بورس،مالک رحمتی معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس این سازمان در آخرین روز پاییز ۱۴۰۲ در این جلسه کارگروه مولدسازی استان خراسان رضوی حضور یافت و بیان داشت: سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت سامانه‌ای هوشمند است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با ثبت نام در آن می‌توانند املاک دولتی استان را مشاهده نموده و در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه خود، از ظرفیت مولدسازی استفاده نمایند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری خوب در موضوع مولدسازی، میان مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی بیان داشت: با وجود اینکه املاک مازاد در مراکز استان‌ها، ارزش افزوده بیشتری دارند ولی باید از ظرفیت املاک سایر شهرستان‌ها، در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آنها استفاده شود.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام، تکلیفی بوده و تعریفی نیستند و در این شرایط همه ما باید فرصت را غنیمت شمرده تا بتوانیم عقب ماندگی یک دهه‌ای که با این پروژه‌های نیمه کاره به ارث رسیده است را، با استفاده از ظرفیت مولدسازی، جبران نمائیم.

وی با اشاره به بیانات رئیس جمهور گفت: باید طوری عمل شود که استفاده از ظرفیت مولدسازی در املاک مازاد، برای مدیران دستگاه‌های اجرایی افتخار محسوب شده و از این مدیران تقدیر به عمل آید.

رحمتی تصریح کرد: دارایی‌های مازاد و راکد استان خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که از محل ایجاد ارزش افزوده و مولدسازی این دارایی‌ها، کمبود سرانه‌ها در استان جبران و پروژه‌های نیمه تمام مورد نیاز مردم اجرا خواهد شد.

وی افزود: باهم افزایی و کمک دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌توان تکمیل پروژه‌های برزمین مانده را شتاب بخشید.

منبع: مهر

کد خبر 485690

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نقاط قوت و ضعف نسخه نهایی لایحه بودجه اعلام شد

    نقاط قوت و ضعف نسخه نهایی لایحه بودجه اعلام شد

    مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به نقاط قوت و ضعف نسخه نهایی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداخته و در بخشی از آن به تخصیص ارز ترجیحی به ۲۸ قلم کالای اساسی، اشاره کرده است.

  • عرضه اموال دولتی در بورس

    دبیر هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت خبر داد:

    عرضه اموال دولتی در بورس

    وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه تعداد قابل توجه‌ای از اموال مازاد دولتی در استان‌ها شناسایی شده است،گفت: برخی از این اموال وارد مرحله قیمت گذاری کارشناسی رسمی دادگستری و برخی از آنها نیز وارد عرضه و فروش چه در قالب بورس کالا و چه در قالب مزایده عمومی و فراخوان عمومی شده است.

  • خبر مهم برای بازنشستگان درباره همسان سازی حقوق

    خبر مهم برای بازنشستگان درباره همسان سازی حقوق

    پیرهادی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از احکام و تکالیف مصوب مجلس در برنامه هفتم توسعه است و اعمال این مهم در بودجه سال آینده به صورت جدی از سوی مجلس دنبال می‌شود.

  • آیا خریداران و فروشندگان طلا باید مالیات بپردازند؟

    با ثبت مشخصات معاملات

    آیا خریداران و فروشندگان طلا باید مالیات بپردازند؟

    از اول دی ماه کلیه اشخاص حقیقی صاحب مشاغل ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات شدند، با توجه به اینکه صنف طلا و جواهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، فروشندگان و حتی خریداران طلا نگران ثبت سرمایه‌های خود هستند در این رابطه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، ضمن گلایه از عدم اطلاع‌رسانی‌های جامع با توجه به ابهامات پیش آمده در پاسخ به نگرانی‌ها اعلام کرد که ثبت اطلاعات، صرفا برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است.

  • واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

    واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

  • نامه شورای رقابت به سازمان تعزیرات

    جهت شفاف‌سازی قیمت‌گذاری خودروساز خصوصی

    نامه شورای رقابت به سازمان تعزیرات

    رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به صدور حکم جریمه شرکت خودروساز خصوصی عنوان کرد که برای اولین بار از بهمن ماه سال گذشته، خودروهای مونتاژی مشمول انحصار شناخته و ملزم به رعایت قیمت محاسبه شده توسط شورای رقابت شده‌اند و این خودروساز، تا پیش از تاریخ مذکور، الزامی برای تبعیت از قاعده قیمتی شورای رقابت نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =