هدیه بابانوئل به بازار کریپتوکارنسی

آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ در حالی سپری می‌شوند که بیشتر رمزارزها شاهد افزایش قیمت هستند.

به گزارش صدای بورس، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با آغاز سال جدید، این بازار روند صعودی خود را ادامه خواهد داد و شاهد جهش قیمت برخی کریپتوها خواهیم بود.

بر این اساس، بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد افزایش قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت بیش از ۷۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، ۲۸ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۳۲ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Helium بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۵۱ قرار دارد، بیش از ۹۹ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۹.۲ دلاری بیش از ۱.۴۸ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۳۵۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، برخی رمزارزهای بزرگ جهان نیز روند قیمت مثبتی را تجربه کردند. بیت‌کوین با رسیدن به قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۰ دلار، در مجموع با رشد ۴.۳ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۱۶ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۵۶ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۴۳ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط بازار، احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز تازه‌وارد Bonk دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۸۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۹۹۰ میلیون دلاری، معادل ۰.۰۰۰۰۱ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه نیز بیش از ۳۰۰ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Injective بیش از ۷۷ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز WOO Network نیز با بیش از ۷۶ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Sei، Internet Computer، Stacks ، Osmosis، Bitget Token و NEAR Protocol نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارزFTX Token با بیش از ۳۱ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۱.۱ میلیارد دلار و قیمت آن ۳.۶ دلار است. پس از آن، KuCoin Token بیش از ۱۵ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز به سطح یک میلیارد دلار سقوط کرده و قیمت آن ۱۰.۶ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایBitTorrent و WEMIX نیز به ترتیب بیش از ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Synthetix و Polygon نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت نزدیک به ۱۵ درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با اندکی رشد مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۵۸ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۸۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

هدیه بابانوئل به بازار کریپتوکارنسی

کد خبر 485608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماینرهای بیت‌کوین ۶۰۰ میلیون دلار خرج کردند

    ماینرهای بیت‌کوین ۶۰۰ میلیون دلار خرج کردند

    ماینرهای بیت‌کوین در آستانه نصف شدن پاداش‌هایشان تا چهار ماه دیگر، روی جدیدترین فناوری برای کسب بیت‌کوین‌های بیشتر و رشد سهم بازارشان و کنار زدن رقبا به شدت مشغول سرمایه‌گذاری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =