مصرف سرانه تخم مرغ به ۱۵ کیلو رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار طی سال های اخیر، سرانه مصرف تخم مرغ با ۳ کیلو افزایش به ۱۵ کیلو رسیده است.

به گزارش صدای بورس،حمیدرضا کاشانی گفت: نرخ کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان است. بدلیل افزایش هزینه های تولید بعداز ۵ ماه کماکان پیگیر اصلاح قیمت تخم مرغ هستیم.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است. تولید دی ماه به ۱۱۰ هزارتن برسد که با احتساب سرانه مصرف حداقل ۵ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

کاشانی ادامه داد: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف تخم مرغ به ۱۵ کیلو رسیده. براین اساس طی سال های اخیر ۳ کیلو رشد داشته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت. بنابر آمار از ابتدای سال ۱۰۵ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و کماکان ماهانه ۴ هزارتن تخم مرغ صادر می شود.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور وجود دارد، گفت. در سنوات قبل تولید تخم مرغ در دیگر کشورها افزایش یافته است. اما ارزانترین تخم مرغ در کشورما تولید می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 485584

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان گرانفروشی است

    فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان گرانفروشی است

    دبیرانجمن جوجه یکروزه ضمن اشاره به اینکه فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان مورد تایید نیست و گرانفروشی است، درباره بهبود روند تامین کنجاله سویا توضیح داد: ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود داشته و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    میزان افزایش دستمزد کارگران بر اساس یک سری شاخص‌ها مانند نرخ تورم و سبد معیشت تعیین می شود بنابراین نمی توان تنها به افزایش ۱۸ درصدی که دولت برای کارمندان در نظر گرفته است اکتفا کرد.

  • چرا قیمت مرغ پرواز کرد؟

    چرا قیمت مرغ پرواز کرد؟

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: مشکلاتی که در زمینه تامین نهاده‌های دام و طیور وجود دارد باعث شده تا قیمت گوشت مرغ روند افزایشی پیدا کند و گرانی مرغ اخیرا در برخی از نقاط کشور شدت بیشتری پیدا کرده است.

  • نرخ هر کیلو تخم مرغ ۴۷.۳۰۰ تومان اعلام شد

    نرخ هر کیلو تخم مرغ ۴۷.۳۰۰ تومان اعلام شد

    بر اساس اعلام اتحادیه میهن، قیمت هر کیلو تخم مرغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که این عدد در بازار بین ۴۸ هزار و ۵۰۰ و ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =