بازدهی مرکب بیش از ۲۱ هزار درصدی فیروزه

شرکت سبدگردان توسعۀ فیروزه در شهریورماه ۱۳۹۸ تأسیس شده و فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز کرد. این مجموعه در حال حاضر مدیریت هشت صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکردشان خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، شرکت سبدگردان توسعۀ فیروزه در شهریورماه ۱۳۹۸ تأسیس شده و فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز کرد. این مجموعه در حال حاضر مدیریت هشت صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکردشان خواهیم داشت.

صندوق سهامی فیروزه موفقیت
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت، در مردادماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق اکنون در مرز ۵۷۶۶ میلیارد ریال قرار دارد. بازار سهام و در صدر آن گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «محصولات شیمیایی» بیشترین بخش پورتفوی این صندوق را تشکیل می‌دهند که حاصل این ترکیب دارایی، عملکردی خوب و کسب بازدهی ۷۷ درصدی در ۱۲ ماه گذشته بوده است. این صندوق در افقی بلندمدت‌تر، از ابتدای تأسیس تاکنون، بازدهی مرکبی معادل ۲۱۳۳۶ درصد داشته است.

صندوق شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه
بهمن‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق توسعۀ فیروزه با نام صندوق شاخصی ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته حدود ۶۵ درصد رشد داشته و امروز در مرز ۳۰۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۴ درصد است و گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق الهام‌گرفته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری منفعل است و تجربۀ جهانی حاکی از آن است که امکان کسب بازدهی مناسب در ادوار میان‌مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها وجود دارد، در یک سال گذشته حدود ۶۰ درصد بازدهی داشته است.

ارمغان فیروزه آسیا؛ صندوقی برای ریسک‌گریزان
سبدگردان توسعۀ فیروزه در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون از مرز ۴۵ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رفته است. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق با ۴۸ و ۳۸ درصد به ترتیب به اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌گذاری در بانک اختصاص یافته است. صندوق فیروزه آسیا از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ۲۷.۵ درصد موثر، بازدهی کسب کرده که این رقم در مقایسه با سود سپردۀ بانکی و بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بالاتر بوده است.

صندوق دریای آبی فیروزه
آذرماه ۱۴۰۱، صندوق سرمایه‌گذاری دریای آبی فیروزه در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله آغاز به کار کرد. این صندوق با خالص ارزش دارایی‌های حدود ۵۵۰۰ میلیارد ریالی، ۹۴ درصد از سبد دارایی خود را به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» اختصاص داده که حاصل این مدیریت دارایی کسب ۶۴ درصد بازدهی طی کم‌تر از یک‌سال فعالیت بوده است.

صندوق اهرمی موج فیروزه
گروه مالی فیروزه در راستای تنوع بخشی ابزارها و سرویس‌هایی که به مشتریان ارایه می‌دهد، صندوق اهرمی موج فیروزه را به عنوان یکی از ابزارهای نوین که علاوه بر ویژگی اهرمی بودن، بالاترین بازدهی را برای طیف مختلقی از سرمایه گذاران ایجاد می‌کند، راه اندازی کرد. از ویژگی‌های جذاب این صندوق و وجه تمایز آن با سایر صندوق‌های اهرمی موجود در بورس، می‌توان به وجود بازارگردان اشاره کرد که این موضوع نقدشوندگی بالای صندوق فوق را تضمین می‌کند. وجود اهرم پایدار و متناسب با شرایط بازار نیز، از ویژگی های این صندوق است.

صندوق ساحل آرام فیروزه
صندوق ساحل آرام فیروزه، صندوقی با درآمد ثابت و با قابلیت صدور و ابطال می‌باشد که جدیداً در تاریخ ۱۵/۰۸/۱۴۰۲ به سبد محصولات سبدگردان توسعه فیروزه اضافه شد. ارزش خالص دارایی‌های این صندوق بیش از ۱۸۵۰ میلیارد ریال است. از مزایای صندوق مذکورمی توان به تقسیم سود ماهانه و امکان سرمایه‌گذاری مجدد سود تقسیمی در واحدهای صندوق اشاره کرد. صندوق ساحل در ۲ ماه گذشته، بازدهی بیش از ۲۸ درصد را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است.

صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه
صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه در تاریخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۹ فعالیت خود را به عنوان صندوق خصوصی آغاز کرد. با توجه به نوع و ماهیت صندوق، عمده سرمایه‌گذاری آن در "شرکت تولیدی کشت و صنعت زرند" و "شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز" بوده است. لازم به ذکر است هر دوی این شرکت‌ها، تنها تولید کننده محصولات خود در ایران هستند که این موضوع، رشد و سودآوری آتی را برای سرمایه‌گذاران صندوق به همراه خواهد داشت.

صندوق جسورانه فیروزه
صندوق جسورانه فیروزه در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۳۹۹ فعالیت خود را به عنوان نهاد مالی آغاز کرد. تیم سرمایه گذاری صندوق با توجه به منابع جذب شده و همچنین بررسی پروژهای بسیار زیاد، نسبت به انتخاب و سرمایه گذاری در پروژه‌های صنعت ICT نظیر پروژه "استارتاپ پونیشا" و "استارتاپ سازیتو" اقدام کرده است. لازم به ذکر است این صندوق در استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که پتانسیل بسیار بالایی در رشد و سودآوری دارند.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های تحت مدیریت این سبدگردان را مشاهده می‌کنید.

بازدهی مرکب بیش از ۲۱ هزار درصدی فیروزه

استراتژی صندوق‌های فیروزه

صندوق فیروزه موفقیت (صدور – ابطالی)
صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت از نوع سهامی است. استراتژی، حداکثر کردن بازده صندوق نسبت به میزان پذیرش ریسک بوده است. این صندوق در طول دوره فعالیت خود بارها و بارها در رتبه اول از نظر نسبت بازده به ریسک قرار گرفته است و این بدان معنی است که با قبول ریسک کمتری نسبت به متوسط بازار سهام، ما بازدهی بیشتری نسبت به متوسط بازده بازار کسب کرده‌ایم. عملکرد صندوق انتخاب استراتژی فعالانه است. به نحوی که در خرید و فروش‌ها در زمان ریزش بازار مقدار سهام به حداقل می‌رسد و در سیکل‌های رونق، درصد سهام افزایش و حداکثر می‌گردد و به هیچ وجه منفعل عمل نمی‌شود.
صندوق شاخصی ۳۰ شرکت فیروزه (نماد: فیروزه)
صندوق شاخصی فیروزه ۳۰ شرکت مطابق با اساسنامه و امیدنامه صندوق ۸۰ درصد دارایی خود را در سهام موجود در شاخص سی شرکت بزرگ بورسی سرمایه‌گذاری می‌کند و مابقی سرمایه در سایر سهام، اوراق با درآمد ثابت یا سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌کند. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۰ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق الهام‌گرفته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری منفعل است و تجربۀ جهانی حاکی از آن است که امکان کسب بازدهی مناسب در ادوار میان‌مدت و بلندمدت را برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه بیشتر سرمایه صندوق در سهام شاخص ساز سرمایه‌گذاری می‌شود دارای ریسک بالاست. به دلیل وجود رکن بازارگردان در صندوق امکان نقدشوندگی دارایی سرمایه‌گذاران به سهولت می‌پذیرد.
صندوق ارمغان فیروزه آسیا (نماد : فیروزا) و صندوق صدور-ابطالی ساحل امن فیروزه
صندوق درآمد ثابت، سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق در اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری شده است.
صندوق دریای آبی فیروزه (نماد: دریا)
صندوق دریای آبی فیروزه، صندوق سهامی قابل معامله در بورس می‌باشد که تلاش در کسب بازدهی بیشتر نسبت به شاخص بورس و ایجاد آلفا با مدیریت فعالانه سهام دارد. رویکرد این صندوق با توجه به وزن کمتر در سهام بزرگ و شاخص ساز و دلاری تا حدی به شاخص هم وزن نزدیک تر خواهد بود. همچنین تلاش خواهد شد در زمانی که قیمت سهام ریزش زیادی داشته است، استراتژی جسورانه تر و زمانی که قیمت‌ها در اوج هست استراتژی محتاطانه تر اتخاذ کند.
صندوق اهرمی موج فیروزه (نماد:موج)
این صندوق، صندوق سهامی با ریسک پذیری بالا برای سهامداران ممتاز و یک صندوق صدور-ابطالی برای سهامداران عادی با ساختار درآمد ثابت را دارد. استراتژی این صندوق خرید سهم‌های بنیادی با قابلیت بازدهی بالا در دوران رشد بازار است.

شماره ۵۲۴ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 485518

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =