زمستان پیش از موعد در بازار طلای جهانی

قیمت طلای جهانی امروز، سه‌شنبه پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر در جلسه قبل ثابت ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات کلیدی تورم ایالات‌متحده و نشست‌های بانک مرکزی برای سرنخ‌هایی در مورد نرخ بهره بودند.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از بیستم نوامبر تا ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۳ درصد افزایش به ۱۹۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۹۸۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

از نظر فنی، سطح حمایتی ۱۹۵۵ دلار در هر اونس خواهد بود و مقاومت کوتاه مدتی در حدود ۲۰۰۵ دلار داریم.

گزارش خوش‌بینانه مشاغل ایالات‌متحده در هفته گذشته این امید را به وجود آورد که فدرال رزرو بتواند در ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد. اکنون تمرکز بر روی گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات‌متحده خواهد بود که ارائه می‌شود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که تورم کل ایالات‌متحده در ماه نوامبر ثابت باشد و تورم اصلی با سرعت سالانه ۴ درصد ثابت بماند که بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو دو درصد است. نشست دو روزه سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال، روز چهارشنبه با تصمیم درباره نرخ بهره و انتشار خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی پایان می‌یابد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را در ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد بدون تغییر بگذارد و با احتمال ۷۷ درصد کاهش نرخ در ماه می قیمت گذاری می‌کند.

طبق گزارش رویترز، نرخ‌های بهره پایین‌تر تمایل به حمایت از شمش‌های بدون بهره را دارند. بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در روز پنجشنبه نشست‌های سیاست‌گذاری برگزار خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره در سطح ۲۲.۸۰ دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۰۹.۲۷ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۶۱ دلار و ۲۸ سنت در هر اونس رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 484924

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارزش املاک مازاد دولت ۱۳۰ همت است

    ارزش املاک مازاد دولت ۱۳۰ همت است

    رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارزش املاک مازاد دولتی گفت: ارزش این املاک حدود ۱۳۰ همت برآورد می‌شود.

  • تشریح ابزارهای بازار سرمایه در همایش نهضت تأمین مالی شهر

    تشریح ابزارهای بازار سرمایه در همایش نهضت تأمین مالی شهر

    دبیر علمی همایش نهضت تأمین مالی شهر، تقویت رابطه رکن اول و دوم را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و اظهار کرد: در این همایش، نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس اوراق و بهادار با کمک انجمن مالی ایران به شهرداری‌ها آموزش می‌دهند تا درک و شناخت عمیق‌تر و بهتری از ابزارهای تامین مالی از بازار سرمایه داشته باشند.

  • طلای جهانی سقوط کرد!

    طلای جهانی سقوط کرد!

    قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین جلسه مهم بانک مرکزی و انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده در این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره هستند.

  • مهار تورم و احیای زنجیره‌های ارزش مولّد در گرو مقابله با خلق پول بانک‌ها

    مهار تورم و احیای زنجیره‌های ارزش مولّد در گرو مقابله با خلق پول بانک‌ها

    فاز پیش‌نیاز ابتکار شبکه‌ یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) احیای زنجیره‌های ارزش مولّد و بهره‌مندی آحاد جامعه از منابع خدادادی و فرصت‌های ژئوپلتیک کشور، تشخیص و حذف فوری مانع اصلی، یعنی خلق پول است، در سال رشد تولید و مهار تورم، تمرکز بر حذف خلق پول، که علت‌العلل تورم است، راهکاری دقیق و هوشمندانه است.

  • ​نفت از دهه۸۰ به عامل فساد تبدیل شد​

    ​نفت از دهه۸۰ به عامل فساد تبدیل شد​

    رییس اتاق تهران با بیان اینکه امتیاز ایران از نظر مبارزه با فساد ۲۵ از ۱۰۰ است، گفت: نفرین منابع نفتی در دهه ۸۰ رخ داد و نفت که می‌توانست منشأ آبادانی این سرزمین شود، به عامل فساد تبدیل شد.

  • چه طلایی برای سرمایه گذاری بخریم؟

    رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با «صدای بورس» توصیه کرد:

    چه طلایی برای سرمایه گذاری بخریم؟

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد مصنوعات طلا خریداری کنند وگفت:‌ خریداری مردم در مصنوعات طلا، به تولید در این صنعت کمک و آن را از حالت رکودی خارج کند. همچنین مردم از خرید طلای دست دوم خودداری کنند، چرا که کد های استانداردی در آن ها رعایت نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =