سهم اصناف از مالیات ۷ درصد است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اصناف از مالیات کل کشور کمتر از هفت درصد است، اعلام کرد: میانگین مالیات پرداختی اصناف تهران کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود.

به گزارش صدای بورس،هادی سبحانیان در نشست هم اندیشی با مجمع صنفی اتاق اصناف تهران اظهار کرد: راهبرد کلی دولت این نیست که منابع بودجه را با مالیات ستانی از اصناف تامین کند.

وی گفت: نفت سرمایه نسل های آینده است و همه ما باید تلاش کنیم کشور با درآمدهای مالیاتی اداره شود.

سبحانیان همچنین اظهار کرد: نگاه ما به فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بزرگ و شناسنامه ‌دار این است که این افراد، شریک راهبردی ما هستند؛ بنابراین اگر موانعی بر سر راه آنان ایجاد کنیم، در واقع هر دو طرف متضرر می ‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان گفت: با همراهی و مشارکت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی، این قانون را برای گسترش عدالت مالیاتی به نفع اقتصاد مولد اجرایی خواهیم کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تکریم مودیان شعار محوری نظام مالیاتی در دوره تحولی است. همه سیاست های سازمان حول این شعار محوری خواهد بود. برگزاری میز خدمت و راه اندازی سامانه یکپارچه ۱۵۲۶ برای پاسخگویی به مودیان هم در همین راستا است.

گفتنی است؛ لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان در اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در مجلس شورای اسلامی ۲۶ تیرماه سال جاری در مجلس تصویب شده بود که پس از ایرادات شورای نگهبان، اصلاح و مجددا به این شورا ارسال شده بود که اینک به تصویب نهایی رسیده و از اول دیماه لازم الاجرا است.

منبع: ایسنا

کد خبر 484741

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مزیت های تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بلندمدت

    مزیت های تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بلندمدت

    یک کارشناس بازار سرمایه، ایجاد فرصتی برای مطالبه‌گری سهامداران و افزایش بازدهی شرکت‌ها را دومزیت مهم تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بلندمدت برشمرد.

  • با رقم فساد واردات چای حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد

    با رقم فساد واردات چای حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد

    محمد وحیدی نماینده بجنورد با اشاره به فساد سه میلیارد دلاری واردات چای می‌گوید: اختلاس کنونی که بیش از سه هزار میلیارد دلار است، می‌شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، یعنی ۱۵۰ همت. حال اگر این مبلغ عظیم که فساد شده، یک‌جا به سیستم آموزش و پرورش کشور تزریق می‌شد، حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد و این یعنی بستن پرونده مدرسه‌های تخریبی.

  • اوپک‌پلاس قیمت نفت را بالاتر می‌برد؟

    اوپک‌پلاس قیمت نفت را بالاتر می‌برد؟

    تصمیم اوپک پلاس برای تشدید کاهش تولید در ابتدای سال آینده، در متوقف کردن روند کاهشی قیمت نفت تاثیر نداشت و قیمت‌ها اواخر هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته نزول کردند.

  • همه مالکان خانه ها بخوانند

    همه مالکان خانه ها بخوانند

    وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد برای مدیریت بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی، سامانه ملی املاک و اسکان را به‌روزرسانی کند.

  • درآمد دولت از افزایش مالیات حقوق‌بگیران۲۰ درصد شد

    درآمد دولت از افزایش مالیات حقوق‌بگیران۲۰ درصد شد

    در حالی درآمد مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ با افزایش ۵۰ درصدی همراه است که درآمد دولت از محل مالیات حقوق بگیران بخش دولتی و غیر دولتی فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

  • تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳

    تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳

    معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن تشریح مهم‌ترین ویژگی‌ها و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛ از تداوم پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول، یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال آینده خبر داد.

  • مقابله با فرار مالیاتی با شناسایی مودیان جدید و مالیات‌ستانی از دانه‌درشت‌ها

    مقابله با فرار مالیاتی با شناسایی مودیان جدید و مالیات‌ستانی از دانه‌درشت‌ها

    استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه برخی اصناف و کسبه پردرآمد فرار مالیاتی دارند و متناسب با درآمد، مالیات نمی‌پردازند، گفت: دولت باید به سمت مالیات‌ستانی از مؤدیان بزرگ برود، شناسایی مؤدیان جدید نیز راه درستی است که در راستای مقابله با فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =