بازدهی ۶۷ درصدی صندوق اوج دماوند

شرکت تأمین سرمایۀ دماوند نخستین تأمین سرمایه‌ای است که با اخذ مجوز از شورای عالی بورس و اوراق بهادار از ابتدا به صورت سهامی عام به ثبت رسید و باقی سهام آن نیز در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از طریق پذیره‌نویسی در فرابورس ایران به عموم عرضه شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت تأمین سرمایۀ دماوند نخستین تأمین سرمایه‌ای است که با اخذ مجوز از شورای عالی بورس و اوراق بهادار از ابتدا به صورت سهامی عام به ثبت رسید و باقی سهام آن نیز در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از طریق پذیره‌نویسی در فرابورس ایران به عموم عرضه شد. دو مجموعهگروه مالی نمادغدیرو هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا در مجموع ۸۳ درصد از مالکیت شرکت را در اختیار دارند و سهامداران اصلی شرکت تامین سرمایه دماوند هستند.در حال حاضراین شرکت مدیریت ده صندوق سرمایه گذاری را برعهده دارد.

صندوق‌های با درآمد ثابت
چهار صندوق از ده صندوق این مجموعه با هدف جذب مشتریان ریسک‌گریز، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت مشغول به فعالیت هستند. صندوق سپید دماوند که از نوع صندوق‌های قابل معامله است با کسب ۴/۲۳ درصد بازدهی در ۱۲ ماه اخیر، پربازده‌ترین بوده و سه صندوق دیگر نیز با اندکی اختلاف، همچنان بالای ۲۳ درصد بازدهی داشته‌اند که این عملکرد در مقایسه با بسیاری از صندوق‌های بادرآمد ثابت دیگر بازار، مطلوب ارزیابی می‌شود. سپید دماوند همچنین با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریالی، بزرگ‌ترین صندوق تأمین سرمایه دماوند به شمار می‌رود.
صندوق‌های سهامی
تأمین سرمایه دماوند، سه صندوق سهامی متنوع را برای خدمات‌دهی به مشتریان ریسک‌پذیر معرفی کرده است.
صندوق سهامی قابل معامله اوج دماوند با اختصاص ۹۸ درصد از سبد دارایی خود به بازار سهام، به خصوص گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» موفق به کسب بیش از ۶۷ درصد بازدهی در یک‌سال اخیر شده است. صندوق بخشی پتروما که در اردیبهشت ماه سال جاری با تبدیل از صندوق مختلط به صندوق سهامی بخشی به صورت اختصاصی بر سرمایه‌گذاری در گروه صنایع شیمیایی تمرکز دارد در سال گذشته بیش از ۲۸ درصد بازدهی داشته و صندوق جوان حفظ ارزش دماوند که به تازگی آغاز به کار کرده نیز در کم‌تر از دو ماه فعالیت موفق به کسب ۱۰ درصد بازده شده است.
سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری
صندوق مختلط با تضمین اصل سرمایۀ گیتی دماوند با تمرکز بر سرمایه‌گذاری بر گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» طی حدود چهار ماه فعالیت حدود ۱۰ درصد بازدهی محقق ساخته است. صندوق اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند که قدیمی‌ترین صندوق این مجموعه است عملکرد مناسبی در سال گذشته داشته و حدود ۴۳ درصد بازدهی داشته است. تأمین سرمایه دماوند همچنین به تازگی با راه‌اندازی صندوق ارغوان با سرمایۀ ۲۵۰ میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین صندوق جسورانۀ بورسی کشور را با هدف حمایت از شرکت‌های استارتاپی در حوزۀ فین‌تک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی تأسیس کرده است.
در جدول عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت این شرکت را مشاهده می‌کنید:

بازدهی ۶۷ درصدی صندوق اوج دماوند

بازدهی مناسب بدون ریسک
تامین سرمایه دماوند با مدیریت صندوق درآمد ثابت سپیدما به عنوان یکی از بزرگترین صندوق‌های قابل معامله بازار، علاوه بر بازدهی مناسب بدون ریسک با توجه به نقدشوندگی فوق‌العاده، همواره انتخاب اول بزرگترین نهادهای مالی و صاحبان سرمایه بوده است. با توجه به عملکرد حرفه‌ای و مناسب، صندوق‌های نیلی و شکوه اوج، همواره در صدر بیشترین جذب منابع و رشد خالص ارزش دارایی‌ها بین صندوق‌های درآمد ثابت بازار بوده‌اند. این تامین سرمایه در حوزه صندوق‌های سهامی با ارائه سه صندوق مختلف اوج، بخشی پتروشیمی و حفظ ارزش با توجه به نیاز و سلیقه سرمایه‌گذاران، تنوع ابزاری کم‌نظیر را ارائه می‌دهد، لازم به ذکر است این صندوق‌ها با توجه به استراتژی خود همواره بازده تعدیل شده بر مبنای ریسک فوق‌العاده‌ای برای دارندگان خود به ارمغان آورده‌اند. از دیگر ابزارهای تامین سرمایه دماوند در حوزه مدیریت دارایی صندوق تضمین اصل سرمایه گیتی با نماد گارنتی است که با اتخاذ استراتژی‌های پیشرفته و استفاده از ابزارهای نوین مالی، عملکرد چشمگیری در بین صندوق‌های مختلط از خود نشان داده است. همچنین صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند با ۱۵ نماد فعال به طور حرفه‌ای مشغول فعالیت بازارگردانی است.

شماره ۵۲۲ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 484547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طرح‌های توسعه‌ای صنایع شیمیایی ایران و روند پیشرفت آنها قابل تقدیر است

    طرح‌های توسعه‌ای صنایع شیمیایی ایران و روند پیشرفت آنها قابل تقدیر است

    رئیس هیات‌مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به تنوع طرح‌های توسعه‌ای این هلدینگ و نقش آنها در رشد تولید و توسعه صنعتی کشور گفت: تنوع پروژه‌های توسعه‌ای این هلدینگ، سرعت پیشرفت آنها و اقدامات انجام شده بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است؛ بنابراین باید از همه مدیران، کارشناسان و کارگران هلدینگ تشکر کرد.

  • محصولات گروه بهمن به نمایشگاه لجستیک تهران می‌رود

    محصولات گروه بهمن به نمایشگاه لجستیک تهران می‌رود

    گروه بهمن منتخبی از محصولات حمل و نقل شهری، تجاری، سواری، موتورسیکلت خود را در «هفتمین نمایشگاه حمل‌و نقل، لجستیک و صنایع وابسته» در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. این خودروساز با سبد متنوعی از محصولات به این نمایشگاه می‌رود.

  • صندوق‌های پربازده هفته معرفی شدند

    صندوق‌های پربازده هفته معرفی شدند

    صندوق‌ «آرمان رایا یکم»، «امین نهایت نگر» و «پرتو پایش پیشرو» به ترتیب با کسب ۲.۷۷ و ۱.۸۳ و ۱.۶۱ درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های این هفته را از آنِ خود کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =