قیمت طلا در اوج تاریخ این فلز گران‌بها

قیمت طلا به دنبال اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا که نشانی از کاهش نرخ بهره این کشور داشت رکورد تاریخی خود را شکست و به ۲۰۷۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش صدای بورس، پس از اینکه جرم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه به تاجران اطمینان داد که بانک مرکزی این کشور سیاست پولی انقباضی خود را به پایان رسانده است و نرخ بهره از ماه مارس سال آینده کاهش می‌یابد، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات امروز به بالاترین رقم در تاریخ این فلز گران‌بها رسید.

قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات به ۲۰۷۵.۰۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم برای این فلز گران‌بها به شمار می‌رود. آخرین بار طلا در سال ۲۰۲۰ به ۲۰۷۲ دلار در هر اونس رسیده بود.

در لحظه انتشار این خبر طلا با ۲ دلار و ۱۳ سنت کاهش ۲۰۷۰.۵۵ دلار فروخته شد که به نظر می‌رسد با افزایش شدید قیمت طلا، سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردند و این کاهش ناشی از این امر باشد.

تا این زمان از این هفته قیمت طلا ۳.۴ درصد افزایش ارزش داشته است.

پاول گفت خطرهای ناشی از سیاست‌های انقباضی در حال تعیدل است اما فدرال رزرو هنوز به کاهش نرخ بهره در حال حاضر فکر نمی‌کند.

به گفته تحلیل‌گران، بازار طلا بر اظهارات پاول متمرکز شده و هشدار وی در مورد اینکه هنوز زود است در مورد کاهش نرخ بهره فکر کنیم را نادیده گرفته است.

بازار اکنون بر روی آغاز کاهش نرخ بهره در ماه مارس و رسیدن نرخ بهره به زیر ۴ درصد تا پایان سال آینده حساب کرده است.

کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را کم می‌کند.

با افزایش جذابیت طلا، سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به کمترین رقم ۱۲ سال گذشته و ارزش دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت.

ارس

منبع: ف

کد خبر 484371

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رکوردشکنی طلای جهانی

    رکوردشکنی طلای جهانی

    قیمت طلا امروز، دوشنبه در حالی که اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعتماد معامله‌گران را نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در اوایل سال آینده افزایش داد، به بالاترین رقم تاریخی و به بالای ۲۱۰۰ دلار در هر اونس رسید.

  • ۱۰ گام برای بهبود عملکرد بانک مرکزی

    ۱۰ گام برای بهبود عملکرد بانک مرکزی

    مهر نوشت:قانون جدید بانک مرکزی نسبت به قانون قبلی تغییرات امیدوارکننده‌ای داشته است که مهمترین آن افزایش اختیارات قانونی و نظارتی بانک مرکزی بر روی بانک‌های خصوصی است.

  • قیمت طلا تا پایان سال پیش بینی شد

    قیمت طلا تا پایان سال پیش بینی شد

    محمدولی گفت: بازار طلا و سکه زمانی که سیر صعودی به خود می‌ گیرد، باعث تقاضای بیشتر خریدار می شود. ۲ عامل مهم در تغییرات قیمت طلا موثر هستند و این ۲ عامل انس جهانی طلا و تغییرات در بازار ارز است.

  • قیمت دلار قفل شد؟ / پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۴ آذر

    قیمت دلار قفل شد؟ / پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۴ آذر

    در شرایطی که برخی از معامله‌گران معتقدند که امروز هم بازار دلار مانند روزهای گذشته نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد عده ای دیگر می گویند در صورتی که خبر جدید به بازار برسد احتمال اینکه دلار وارد فاز تازه‌ای شود وجود دارد.

  • همه چیز درباره فروش اوراق مرابحه ارزی

    همه چیز درباره فروش اوراق مرابحه ارزی

    بانک مرکزی چندی پیش در راستای تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های ارزآور، «دستورالعمل اجرایی عرضه اوراق مرابحه ارزی» را ابلاغ کرد و در این راستا امروز اولین اوراق مرابحه ارزی با تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی در مرحله اول، از سوی شبکه بانکی شد.

  • افزایش قیمت دلار و ثبات بهای انواع سکه ‌در معاملات امروز

    افزایش قیمت دلار و ثبات بهای انواع سکه ‌در معاملات امروز

    قیمت دلار آزاد امروز 12 آذر، در جریان معاملات بازار نسبت به روز ‌شنبه، افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =