طرح تشکیل وزارت بازرگانی با تصمیم مجلس، مسکوت ماند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود با درخواست مسکوت ماندن ۶ ماه لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.

به گزارش صدای بورس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس به بررسی درخواست عده‌ای از نمایندگان مبنی بر مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی پرداختند و در نهایت رای به مسکوت ماندن شش ماهه این لایحه دادند.

گفتنی است که نمایندگان مجلس در جریان جلسه علنی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با ۱۴۳ رای موافق، موافقت خود را مبنی بر تقاضای دولت بر بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به صورت دو فوریتی اعلام کردند.

حال چندین ماه است که مجلس درگیر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است. طرحی که هنوز هم موافقان و مخالفان بسیاری دارد. پس از بررسی‌های فراوان مجلس در جلسه علنی ۲۵ تیر ۱۴۰۲ و استماع نظرات و پیشنهادات موافقان و مخالفان، کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۲۹ رای موافق، ۴ رای ممتنع و ۱۰۱ رای مخالف از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر، به تصویب رساند.

لازم به ذکر است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و مجلس یازدهم عملا با رای به مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، ادامه بررسی این لایحه را به مجلس بعدی سپرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 484231

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =