اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور گام‌های خوبی برای تولید خودروهای برقی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر تولید این نوع خودروها تجاری شود.

به گزارش صدای بورس،حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در جهت برقی کردن خودروها، بیان کرد: امروز دنیا به سمت خودروهای برقی گام برداشته است، حتی برخی از کشورهای توسعه یافته آرام آرام در حال عبور از خودروهای هیبریدی بوده و به خودروهای برقی روی آورده اند، ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه چقدر در کشور برای آلودگی هوا هزینه پرداخت کنیم؟ اظهار کرد: گاهی نزدیک به یک سوم تا یک چهارم بودجه کشور صرف هزینه هایی می شود که آلایندگی به کشور تحمیل می کند. حتی عزیزانی در کشور ما به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. باید یک تدبیر جدی برای مقابله با معضل آلودگی هوا اندیشیده شود. یکی از این تدابیر انتقال واحدهای تولیدی از کلانشهرها و شهرها به خارج شهر است. کار دیگر این است که سوخت خودروها را پاک کنیم، به عبارت دیگر از خودورهای برقی استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خودروهای برقی بهترین جایگزین برای خودروهای فعلی هستند که در کاهش آلودگی هوا نیز نقش موثری دارد. درست است که در ابتدای کار ایجاد زیرساخت ها و خریداری ماشین های برقی مقداری هزینه بر است اما برای سلامت مردم ضروری است که در این حوزه گام برداریم.

به گزارش ایسنا،این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در داخل کشور نیز اقدامات خوبی برای تولید خودروهای برقی انجام شده است. بنده بازدیدی از مپنا داشتم و به عینه دیدم که در این زمینه گام هایی برداشته شده است. امیدوار هستیم این تولیدات تجاری سازی شده و به سرعت در بازار جای خود را پیدا کند. دولت نیز باید با درنظر گرفتن مشوق هایی، مردم را به تعویض خودروهای بنزینی با خودروهای برقی تشویق کند.

کد خبر 484140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گلایه وزارت نیرو از آدرس غلط به مردم

    گلایه وزارت نیرو از آدرس غلط به مردم

    وزارت نیرو با انتقاد از آدرس غلط به افکار عمومی درباره عوامل اصلی آلودگی هوای تهران اعلام کرد: از ۱۴۱ نیروگاه تنها ۱۶ نیروگاه کشور امکان مصرف سوخت مازوت دارند.

  • سامانه یکپارچه خودروهای داخلی؛ از گردونه شانس تا فروش آزاد

    سامانه یکپارچه خودروهای داخلی؛ از گردونه شانس تا فروش آزاد

    سامانه یکپارچه خودروها، کار خود را با فروش یکپارچه اما به روش قرعه‌کشی آغاز کرد؛ پس از سه مرحله اجرا و فروش خودرو و سپس یک وقفه حدوداً یکسال و نیمه، این‌بار در قالب فرآیند نوبت‌دهی از سر گرفته شد؛ اما حال پس از گذشت دو دوره از فروش، این شیوه نیز تغییر یافت، در مرحله جدید سامانه مذکور به طور مداوم باز خواهد بود و خودروسازان محصولات خود را با توجه به ظرفیت موجود عرضه خواهند کرد و مشتری هر زمان که بخواهد، می‌تواند حتی از طریق نمایندگی‌های معتبر نیز اقدام کند.

  • تا ۱۴۰۴ منتظر پرتیراژهای خودرو نباشید

    تا ۱۴۰۴ منتظر پرتیراژهای خودرو نباشید

    سختگیری‌های وزارت صمت برای فروش خودرو در سامانه یکپارچه کمتر شده، اما هنوز به‌خاطر شکاف موجود بین عرضه و تقاضا در بازار نگرانی‌هایی وجود دارد

  • نقش خودرو، بنزین و قطعات یدکی در آلودگی هوا

    نقش خودرو، بنزین و قطعات یدکی در آلودگی هوا

    امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران معتقد است در کنار بنزین، روغن‌ و گریس‌ و فیلترهایی که در تعمیرگاه‌ها عرضه می‌شود کیفیت لازم را ندارد و مجموع این عوامل با افزایش استهلاک خودرو، سبب افزایش آلودگی هوا می‌شوند.

  • سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سهم خودروها در تولید آلایندگی چقدر است؟

    سالانه حدود ۷۰۱ هزار تن آلودگی در تهران منتشر می‌شود که حدود ۵۷۸ هزار تن از آن مربوط به «منابع متحرک آلاینده» است.

  • خودروی چینی در سراشیبی تقاضا؟

    خودروی چینی در سراشیبی تقاضا؟

    بسیاری از خریداران در بازار اعتقاد داشتند که بهای اعلامی برای خودروهای چینی نسبت به امکانات و کیفیت این محصولات، بسیار زیاد است، اما به هر صورت در نبود هیچ جایگزین دیگری مجبور به خرید این محصولات بودند. همچنین دارا بودن یک خودروی چینی دردسرهایی را هم به همراه دارد که از این میان می‌توان به کمبود قطعه و خدمات پس از فروش نامناسب برای این محصولات اشاره کرد که به برخی از مشکلات جانبی برای خریداران این محصولات منجر می‌شود؛ به طوری که لوازم یدکی این خودروها به دلیل کمبود در بازار، با رشد قیمت قابل‌توجهی همراه بوده‌اند.

  • مولدسازی دارایی‌های دولت باید در مسیر نیازمندی مردمی قرار گیرد

    مولدسازی دارایی‌های دولت باید در مسیر نیازمندی مردمی قرار گیرد

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت باید در مسیر نیازمندی مردمی قرار گیرد،گفت: باید امکان بهره روی بیشتر از مولدسازی دارایی های دولت فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =