خطر در کمین صندوق ها

معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن گفت: اگر قرار باشد معافیت مالیاتی بر سود صندوق ها برداشته شودصندوق ها کوچک می شوند. بنابراین قدرت تامین مالی هم برای دولت و هم برای شرکت ها به تضعیف خواهد شد.

با بررسی اعداد و ارقام لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی حدود ۱۱۲۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال، ۴۹.۸ درصد رشد دارد. در همین راستا ندا بشیری معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن در گفت و گو با «صدای بورس» در مورد اینکه که آیا با وجود قوانین مالیاتی وضع شده این مساله میتواند شرکت های تامین سرمایه را از دید مالیاتی تهدید کند توضیحاتی ارائه داد .

معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن گفت: اگر قرار باشد مالیات بر سپرده های بانکی گرفته شود و صندوق ها معاف از مالیات شوند قاعدتا مهاجرت سپرده ها را از بانک ها به سمت صندوق ها خواهیم داشت که از سویی برای بزرگ شدن صندوق ها مفید است.

بشیری در مورد اثر گسترش صندوق های موازی با سپرده ها افزود: بزرگ شدن صندوق ها یا صندوق های Fixed income که موازی سپرده ها هستند باعث میشود که قدرت تامین مالی شرکتی و حتی قدرت تامین مالی اوراق دولت هم بالا برود.

وی افزود: اگر قرار باشد معافیت مالیاتی بر سود صندوق ها برداشته شود، باید گفت صندوق ها به شدت کوچک خواهند شد، بنابراین قدرت تامین مالی هم برای دولت و هم برای شرکت ها تضعیف خواهد شد و کمبود پول در صندوق ها به افزایش نرخ منجر شده که اتفاق و خبرخوبی نخواهد بود.

کد خبر 483841

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =