تمایل بیت‌کوین به جهش

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد افزایش قیمت‌ معدودی از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت کمتر از ۳۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به اول آذرماه، ۷۰ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۸ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Bittensor بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۴۴ قرار دارد، بیش از ۷۲ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۲۵۱ دلاری بیش از ۱.۳۹ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۳۸۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، برخی رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت مثبتی را تجربه کردند. بیت‌کوین با رسیدن به قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار، در مجموع با رشد ۱.۱ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۲۰ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۲۸ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین یبش از ۳۶ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط بازار، احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Render دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۴۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۱.۲ میلیارد دلاری، بیش از ۳.۲ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه بیش از ۶۲ درصد و در بازه یک‌ساله هم ۶۸۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Kaspa بیش از ۲۹ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Synthetix نیز با بیش از ۲۷ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Radix، Blur، KuCoin ، Immutable، Klaytn و FTX Token نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Rollbit Coin با بیش از ۲۸ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۵۶۸ میلیون دلار و قیمت ۰.۱۷ دلار است. پس از آن، HEX به میزان ۲۴.۵ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز به سطح ۸۶۰ میلیون دلار سقوط کرده و قیمت آن ۰.۰۰۹ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایPolygon و eHEX نیز به ترتیب بیش از ۱۹ و ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Gas و Filecoin نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت نزدیک به ۱۵ درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با رشد مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۳۹۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۷۲ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۷۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته، ۲ واحد افزایش نشان می‌دهد.

در جدول زیر، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را مشاهده می‌کنید.

تمایل بیت‌کوین به جهش

کد خبر 483624

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =