۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
قیمت عجیب نمک در بازار

بازار نمک در ایران حالا به بازاری متنوع و پرمحصول تبدیل شده است.

به گزارش صدای بورس،نمک این کالای استراتژیک و مهم در سفره خانوار تا چندی قبل در انواع تصفیه شده یددار و نمک سفید عرضه می‌شد اما این روزها بازار نمک نیز با ورود نمک‌های معدنی چون نمک صورتی و نمک ابی ،دل‌نمک و ...به بازاری متنوع بدل شده است.

برخی از انواع نمک‌های معدنی برای پخت و پز مناسب نیستند و تنها باید به صورت پاشیدن روی غذا مورد استفاده قرار گیرند .از این رو حضور این نمک‌ها میزان تقاضا برای نمک سفید را دستخوش تغییر نکرده است.تبلیغات در خصوص مناسب بودن مصرف نمک‌های صورتی و آبی برای فشار خون و قلب و کلیه و ...این کالای خوراکی را به کالایی پرتقاضا در بازار ایران بدل کرده است.

نمک آبی در حال حاضر گران‌ترین نمک عرضه شده در بازار است. ۱۰۰ گرم از این نمک به قیمت ٣٩٨ تا ۴۵٠ هزار تومان فروخته می‌شود.

منبع:اقتصاد ۱۰۰

کد خبر 483616

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کلیه مصوبات برنامه هفتم توسعه در یک نگاه

    کلیه مصوبات برنامه هفتم توسعه در یک نگاه

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سی و یک روز کاری طی پنجاه و هفت جلسه علنی به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند که مصوبات کامل مربوط به این لایحه را می توانید در این گزارش مرور کنید.

  • رؤیای کاهش بیکاری

    رؤیای کاهش بیکاری

    باتوجه به شرایط اقتصادی کشور اشتغال خانگی یکی از راه‌های کاهش آماربیکاری بوده که خلاقیت در آن حرف اول را می‌زند در این حوزه جامعه زنان بیش از مردان فعال هستند.

  • بخش کشاورزی متهم شد

    بخش کشاورزی متهم شد

     سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد که غذا و کشاورزی ما مسئول تریلیون‌ها دلار هزینه‌های پنهان است.

  • سند تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا امضا می‌شود

    سند تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا امضا می‌شود

    معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تا ۲ ماه آینده سند تجارت آزاد ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا امضا می شود.

  • جزئیات ارائه سبدغذایی رایگان به مادران باردار

    جزئیات ارائه سبدغذایی رایگان به مادران باردار

    قرار است سبد غذایی رایگان در قالب طرح ملی یسنا و در راستای حمایت از ۲۷ هزار مادر شیرده دهک اول درآمدی با اولویت هشت استان کم‌برخوردار ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =