پرداخت بیش از ۱۶۲ همت تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه جمعا ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.

به گزارش صدای بورس، صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه جمعاً ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون و ۳۶۶ هزار متقاضیان پرداخت شده است.

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه امسال جمعاً ۵۵۰ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۲۷ درصد داشته است.

وی میزان تحقق تکلیف تعیین شده برای شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در ۹ ماهه امسال را ۱۱۴ درصد اعلام کرد و افزود: کل تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است و شبکه بانکی در ۹ ماهه امسال باید ۹۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کرد که با تلاش شبکه بانکی و پیگیری‌های مستمر بانک مرکزی تاکنون ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری در ۹ ماهه امسال را هم ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به ۴۹۱ هزار متقاضی پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۴۰ درصد داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،صحابی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در این مدت را ۱۹.۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی ۹ ماهه امسال تعداد ۳۶۹ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده کردند که ۳۲۵ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

کد خبر 483518

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ مشخص شد

    مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ مشخص شد

    معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی بانک‌ها علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با کارمزد پایین ندارند و بهانه گیری می‌کنند.

  • دریافت وام بدون ضامن به کجا رسید؟

    دریافت وام بدون ضامن به کجا رسید؟

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: در حال حاضر همه متقاضیان تسهیلات بانکی چه خرد و چه کلان اعتبارسنجی می‌شوند، اما پوشش اعتبارسنجی برای افراد ۳۰ درصد است و بقیه افراد هنوز رتبه اعتباری ندارند.

  • وام فرزندآوری پلکانی افزایش می‌یابد

    وام فرزندآوری پلکانی افزایش می‌یابد

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش میزان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد وگفت: برای فرزندانی که از سال 1402 به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند اول چهارصد میلیون ریال است.

  • وام مستاجران کی پرداخت می‌شود؟

    وام مستاجران کی پرداخت می‌شود؟

    میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلات ودیعه مسکن که پیش‌ازاین در روستاها تعریف نشده بود نیز معادل ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =