۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
هشدار بانک جی‌پی مورگان

بانک جی‌پی مورگان درباره رشد اخیر دارایی‌های دیجیتال ابراز تردید و نگرانی کرد و نسبت به آینده آن هشدار داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از یاهوفایننس، رشد اخیر بازار کریپتوکارنسی تحت تاثیر خوش‌بینی و استقبال از تایید احتمالی معاملات نقدی صندوق قابل معامله بیت‌کوین در آمریکا رخ داده است. بانک جی‌پی مورگان در یک گزارش پژوهشی اعلام کرد که فضای مثبت کنونی که در بازار کریپتوکارنسی ایجاد شده، به دلیل این اعتقاد است که تایید صندوق قابل معامله بیت‌کوین موجب جذب سرمایه جدید به این بازار خواهد شد که یک پیروزی بزرگ برای این صنعت در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به شمار می‌رود.

با این حال، بانک جی‌پی مورگان با اشاره به استقبال محدود از صندوق‌های مشابه در کانادا و اروپا، هشدار داد که ممکن است به جای سرمایه‌های جدید، سرمایه‌های موجود از محصولات بیت‌کوین به این صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین منتقل شوند. این بانک آمریکایی همچنین رای اخیر دادگاه درباره ریپل و «گری‌اسکیل» را مورد تاکید قرار داد و گفت: گرچه این دو توانستند به طور قانونی کمیسیون بورس آمریکا را شکست دهند اما بررسی‌های موشکافانه نظارتی در صنعت کریپتو به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت.

در این میان، بلاتکلیفی مقرراتی صنعت کریپتوکارنسی در آمریکا و پرونده اخیر کلاهبرداری صرافی FTX بر دیدگاه پر از تردید بانک جی‌پی مورگان تاثیر داشته است.

صندوق قابل معامله نقدی بیت‌کوین، ابزار سرمایه‌گذاری است که به سرمایه‌گذاران عادی امکان می‌دهد از طریق حساب‌های کارگزاری معمولی خود از نوسان و تغییرات قیمت بیت‌کوین سود ببرند. بر خلاف صندوق قابل معامله آتی بیت‌کوین، صندوق‌های قابل معامله نقدی بیت‌کوین به طور مستقیم روی بیت‌کوین به عنوان دارایی پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند نه بر روی قراردادهای مشتقه مبتنی بر قیمت آن. از سویی در این صندوق‌ها، سرمایه‌گذار می‌تواند مالک بیت‌کوین‌های واقعی باشد. در همین حال، افزایش نقدینگی از طریق صندوق‌های قابل معامله نقدی بیت‌کوین موجب تثبیت قیمت‌ها و تسهیل کشف قیمت در بازار می‌شود.

کد خبر 483112

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =