ذخیره سوخت زمستانی نیروگاه‌ها تامین شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ گفت: مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها به علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی از ۲۰۰ میلیون مترمکعب به ۱۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد که با مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها به وجود نمی‌آید.

به گزارش صدای بورس،حبیب قراگوزلو ضمن بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران از هفت محصول دانش بنیان حمایت‌هایی را انجام داده است، گفت: برخی از این محصولات در حال حاضر به مرحله تست و راه اندازی رسیده است که می‌توان به تولید رله‌های حفاظتی برای کابل‌های ۶۳ کیلوولتی اشاره کرد.

وی افزود: دستگاه تب چنجر که وظیفه تنظیم ولتاژ در ترانسفورماتورها به عهده دارد و وارداتی است و تجهیزالت اف سی ال از دیگر محصولاتی هستند که از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به دنبال بومی سازی آن‌ها هستیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تهران در فصل گرم امسال با افزایش ۵ درصدی ۱۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات بوده است، درباره مصرف برق در فصل سرد سال گفت: از آن جاییکه در فصل سرد سال مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند و سوخت بیشتر نیروگاه‌های کشور را گاز تشکیل می‌دهد، نیروگاه‌ها ممکن است با کمبود سوخت مواجه شوند، در غیر این صورت در زمستان هیچ مشکلی برای تامین برق در شبکه وجود ندارد.

قراگوزلو افزود:البته امسال نیروگاه‌ها مقدار سوخت مناسبی را در مخازن خود ذخیره کرده اند تا در تامین برق با مشکل مواجه نباشیم.

وی در ادامه گفت: اگر سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها را ۲۲۰ میلیون مترمکعب درنظر بگیریم، تحویل سوخت به نیروگاه‌ها در فصل زمستان به علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به عدد ۱۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد، به همین دلیل به سمت استفاده از سوخت دوم یعنی گازوئیل و بعد از آن نیز اگر در برخی مناطق دچار کمبود سوخت شویم به سمت استفاده از مازوت می‌رویم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ تشریح کرد: البته به هر مقداری که مصرف گاز در بخش خانگی کاهش پیدا کند، مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها افزایش خواهد داشت.

قراگوزلو در پاسخ به سوالی درباره اقدامات لازم برای گذر از اوج بار مصرف برق در سال ۱۴۰۳، گفت: در مجموع ۱۸۰ اقدام اساسی در وزارت نیرو تعریف شده است که ۶۷ برنامه در حوزه شبکه انتقال برق منطقه ای‌ها و از این تعداد نیز ۱۰ اقدام در حوزه برق منطقه‌ای تهران است که از جمله این اقدامات برای تهران می‌توان به وارد مدار کردن ۴ پست انتقال مدار اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص شرایط کابل‌های انتقال برق در کشور گفت: برق منطقه‌ای تهران بیشترین مقدار کابل‌های زیرزمینی در سطح ۲۳۰ کیلوولت یعنی معادل ۹۰ درصد این نوع کابل در کشور و کابل‌های ۶۳ کیلوولت را دارد که اکنون جایگزینی کابل‌های خشک به جای کابل‌های روغنی که هم ایمنی بهتری دارند و هم برای محیط زیست بهتر هستند در حال انجام است.

منبع: تسنیم

کد خبر 483086

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی رشد تولید در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با تداوم سیاست‌های دولت

    پیش‌بینی رشد تولید در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با تداوم سیاست‌های دولت

    با تداوم سیاست‌های منسجم دولت در عرصه اقتصادی می‌توان انتظار تداوم و تشدید رشد اقتصادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ را داشت، به‌نحوی‌که به توان به هدف برنامه هفتم توسعه در رشد اقتصادی ۸ درصد در سال‌های اول برنامه و چه بسا پیش از شروع سال اول برنامه دست‌ یافت.

  • آماده تامین ۲۰۰۰ مگاوات برق پاکستان هستیم

    آماده تامین ۲۰۰۰ مگاوات برق پاکستان هستیم

    وزیر نیرو ضمن اعلام آمادگی ایران جهت تامین برق در جوار منطقه مرزی با پاکستان گفت: باتوجه به پروژه‌های توسعه‌ای کشور پاکستان در منطقه گوادر حداقل ۲۰۰۰ مگاوات برق مورد نیاز این طرح‌هاست.

  • ۲۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها گازوئیل و نفت کوره است.

    ۲۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها گازوئیل و نفت کوره است.

    معاون برنامه ریزی وزارت نیرو گفت: در سال ۱۴۰۱ ترکیب سوخت مصرفی نیروگاه ها شامل ۸۰ درصد گاز طبیعی و ۲۰ درصد شامل ۱۲ درصد گازوییل و ۸ درصد نفت کوره بوده است.

  • پرداخت بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد ریال در قالب ۱۲۳ هزار فقره تسهیلات

    پرداخت بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد ریال در قالب ۱۲۳ هزار فقره تسهیلات

    بانک سپه در هفت‌ماه نخست سال جاری مبلغ ۱۷۳ هزار و ۳۱۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال در قالب ۱۲۳ هزار و۵۷۸ فقره تسهیلات خرد به بخش‌های ازدواج، فرزندآوری و سایر تسهیلات حمایتی اختصاص داده است.

  • واقعی سازی قیمت گاز در کاهش مصرف موثر است

    واقعی سازی قیمت گاز در کاهش مصرف موثر است

    عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: در راستای واقعی سازی قیمت گاز در سال‌های ابتدایی می‌توانیم از روش تعرفه‌گذاری پلکانی استفاده کنیم. تعرفه‌گذاری پلکانی روش درستی است و می‌تواند به مدیریت مصرف کمک کند. اما باید در کنار این روش برای افزایش تولید نیز به صورت همزمان چاره اندیشی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =