راز بالا و پایین شدن قیمت میوه و صیفی جات / جدول قیمت عمده فروشی میوه ها را ببینید

قیمت برخی صیفی‌جات، به ویژه خیار و گوجه فرنگی، در سطح شهرها، در روزهای اخیر افزایش داشته است. اصل ماجرا چیست؟

به گزارش صدای بورس،مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران می‌گوید: به علت بارندگی در روزهای گذشته امکان برداشت محصولاتی همچون گوجه فرنگی و خیار وجود نداشت و همین موضوع باعث نوسان نرخ در بازار شد اما خوشبختانه با عرضه فراوان این نوع صیفی‌جات در بازار، قیمت‌ها به وضع متعادل قبل بازگشت.

او افزود: خوشبختانه این مشکل مرتفع شده و گوجه فرنگی و خیار تا ۵۰۰۰ تومان افت قیمت داشته است و در حال حاضر بار فراوان است و در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه را زیاد کردیم تا قیمت‌ها شکسته شود و به حالت قبل بازگردد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید و رشد ۱۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی ایران از رفع توقف صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی ایران به عراق خبر داد و از تلاش این اتحادیه برای تثبیت قیمت موز در بازار پرده برداشت و تاکید کرد: عرضه میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است و این افزایش شامل همه ۵۷ قلم کالایی‌است که در کشور تولید می‌شود.

او می‌گوید: قیمت‌ها در ثبات نسبی است اما کاهش عرضه موز به دلیل کاهش قیمت آنها در بازار داخل بود که به متضرر شدن واردکنندگان انجامید و گرانی موز به گرانی دیگر میوه‌ها و ارزانی آن به کاهش قیمت دیر اقلام می‌انجامد، به عبارت دیگر موز در تنظیم بازار اهمیت ۱۰۰ درصدی دارد.

این گزارش می‌افزاید: انار، خرمالو، انگور، سیب، پرتقال و نارنگی در بازار بسیار زیاد و با قیمت‌های مناسب تری نسبت به بقیه میوه‌ها عرضه می‌شوند، به گونه‌ای که میانگین قیمت انار در محدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و پرتقال و نارنگی هم محدوده ۲۰ هزار تومان است. البته می‌توان در مراکز عمده فروشی، با قیمت‌های مناسب تری هم خریداری کرد.

راز بالا و پایین شدن قیمت میوه و صیفی جات | جدول قیمت عمده فروشی میوه ها را ببینید

منبع: روزنامه همشهری

کد خبر 482877

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بارندگی گوجه و خیار را گران کرد!

    بارندگی گوجه و خیار را گران کرد!

    رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به علت بارندگی در روزهای گذشته امکان برداشت محصولاتی همچون گوجه فرنگی و خیار چند روز وجود نداشت و همین موضوع باعث نوسان در بازار شد که خوشبختانه با عرضه فراوان این صیفی‌جات در بازار قیمت‌ها به قبل بازگشته است.

  • هر کیلو گوشت بوقلمون چند؟

    هر کیلو گوشت بوقلمون چند؟

    رصد بازار نشان می‌دهد گوشت بوقلمون در ماه‌های اخیر افزایش قیمت داشته است اما با این حال قیمت گوشت بوقلمون در میادین میوه و تره‌بار نسبت به قصابی‌های سطح شهر پایین‌تر است.

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی

    اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی

    قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۲ تا ۲۸ آبان) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

  • چرا مرغ چند نرخی است؟  مرغ با قیمت مصوب را از این مراکز بخرید

    چرا مرغ چند نرخی است؟ مرغ با قیمت مصوب را از این مراکز بخرید

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مورد علت چند نرخی بودن قیمت مرغ در تهران گفت: ما فقط نرخ مصوب را قبول داریم که ۷۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ تازه به صورت عمده‌فروشی و ۷۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده است و غیر از این هر نرخی باشد نرخ غیررسمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =