۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
چشم انتظار بورس پنجم

شماره ۵۱۷هفته‌نامه اطلاعات بورس ویژه نمایشگاه کیش اینوکس منتشر شد.

به گزارش صدای بورس؛ در شماره ۵۱۷هفته‌نامه اطلاعات بورس موضوعات مختلفی همچون کارکردهای نمایشگاه‌ها، وضعیت بورس بین‌الملل، عملکرد کیش اینوکس در ۱۰ سال گذشته، موانع سرمایه‌گذاری خارجی بررسی شد.

گام دهم

در سرمقاله این شماره حبیب علیزاده؛ روزنامه‌نگارگفت: از نظر نمایشگاهی، کیش اینوکس از موفق‌ترین رویدادهای کشور به شمار می‌رود. نگاهی به روند برگزاری این رویداد از ابتدا تاکنون نشان می‌دهد، در هر دوره، تعداد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان سیر صعودی داشته است. این رویداد را می‌توان محلی برای ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی، همچنین تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی کشور دانست.

آبان خوش یمن

گزارش روزانه بازار نشان داد؛ بازار در هفته سوم آبان ماه رنگ سبز به خود گرفت و شاخص کل بورس اوراق بهادار روند رو به رشد را در پی گرفت و در روز یکشنبه توانست کانال ۲ میلیون واحدی را که در هفته‌ قبل از دست داده بود، بازپس بگیرد و با افزایش ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحد معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۷۴۵ واحد برسد.

چشم انتظار بورس پنجم

بورس بین‌الملل، داستانی که راه‌اندازی آن در دهه گذشته وعده داده شد ولی تاکنون به حقیقت بدل نشده است. سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بورس ایران از مواردی است که سال‌هاست در کشور ما برای آن تلاش می‌شود اما تا باز نشدن راه‌های ارتباطی ایران با دنیا به نظر ناممکن می‌رسد. با این وجود اما اصرار بر راه‌اندازی آن در دولت‌های مختلف زیاد است.

یک دهه همراه با کیش اینوکس

دهمین نمایشـگاه بـورس، بانـک، بیمـه و خصوصی سـازی از این دسته نمایشگاه‌ها است که در روزهـای ۱۵ تـا ۱۸ آبان مـاه ۱۴۰۲ در جزیـره کیـش برگـزار میشـود. همزمانی برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کشور با سال مهار تورم و رشد تولید، ارائه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تامین مالی و آخرین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و برپایی دهها نشست تخصصی و همایش های جانبی با حضور موثر مقامات، مسئولین، صاحب نظران و کارشناسان بازار پول و بازار سرمایه نوید بخش برگزاری رویدادی موثرتر از گذشته در مسیر تحقق هر چه بیشتر محورهای اقتصادی سال ۱۴۰۲ است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ۷ ماه چقدر سود واریز کرد؟

از وقتی سامانه سجام راه‌اندازی شده و سهامداران بازار پرهیاهوی سرمایه سجامی شده‌اند؛ بسیاری از مشکلات پیش روی آنها نیز حل شده است. یکی از این موارد که توانسته باری از دوش سهامداران بردارد دسترسی راحت‌تر به سودهای جاری و سنواتی است. به بیانی دیگر، سهامداران با راه‌اندازی سامانه سجام، بدون دردسر می‌توانند سودهای خود را دریافت کنند. البته سامانه سجام تنها شامل پرداخت سود نمی‌شود بلکه خدمات دیگری هم دارد که می‌تواند چالش سهامداران را در روزهایی که نبض بورس به شماره افتاده را به حداقل برساند.

گفتگو

پیشرفت ۴۰ درصدی محتوای کیش‌اینوکس

ایده برگزاری رویدادی در بازار سرمایه با عنوان نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور با الگو گرفتن از رویداد داووس آمده است. یعنی رویدادی که بیشتر از توجه به جنبه های عام و توجه به مخاطبان عام بیشتر بر حوزه‌ های تخصصی، حوزه های کارشناسی و حوزه ‌های خاص اقتصادی کشور توجه دارد. برگزاری نمایشگاه در همه جای دنیا با مشکلاتی همراه بوده است. نمایشگاه کیش اینوکس نیز در طی این ده سال چالش‌های بسیاری داشته و گاهی حتی این چالش‌ها بر آن غلبه کرده و برگزار نشده است. آریا حمیدیان، برگزارکننده نمایشگاه کیش اینوکس و مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش در گفت‌وگویی با هفته‌نامه اطلاعات بورس به مهمترین اتفاقات در دوره‌های گذشته اشاره کرد و درمورد مشارکت کنندگان در این رویداد به ارائه اطلاعاتی پرداخت.

کد خبر 482615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =