۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
رشد قیمت بزرگان

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد جهش قیمت‌ بسیاری از رمزارزهای بزرگ و مشهور بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۵ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به ۱۸ آبان، ۱۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۱۵.۴ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز PanCakeSwap بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۷ قرار دارد، بیش از ۷۷ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۲.۱۸ دلاری بیش از ۴۹۶ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۸۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت مثبتی را تجربه کردند. بیت‌کوین با رشد ۲.۵ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۲۶ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۱۱۱ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین یبش از ۳۵ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Bittensor دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۵۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۷۳۲ میلیون دلاری، بیش از ۱۳۲ دلار است. این رمزارز تازه‌وارد در بازه یک ماهه ۱۷۱ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز WEMIX بیش از ۵۲ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Kaspa نیز با بیش از ۴۲ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال MultiversX، Trust Wallet Token، Cronos ، Immutable، Neo و Uniswap نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز eHEX با ۱۶.۷ درصد افت، در صدر منفی‌های بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۶۵۸ میلیون دلار و قیمت ۰.۰۰۷ دلار است. پس از آن، HEX به میزان ۱۱.۸ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز ۱.۱۹ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۱۳ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهایMonero و Frax نیز به ترتیب ۳.۲ و ۲.۳ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارزهای Quant و TRON نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت به همین میزان را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها تغییاندکی رشد کرد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۳۳۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۴۶ میلیارد دلار بود. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون هزار رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۷۲ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول زیر، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را مشاهده می‌کنید.

رشد قیمت بزرگان

کد خبر 482477

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی از آینده قیمت بیت‌کوین

    پیش‌بینی از آینده قیمت بیت‌کوین

    تحلیلگر بازار رمزارزهای دیجیتال، آینده میلیون دلاری بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد.

  • قیمت بیت کوین سقوط کرد!

    قیمت بیت کوین سقوط کرد!

    اقتصادنیوز: در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) برترین رمزارز جهان سقوط کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =