شفاف‌سازی قیمت‌ها با گواهی سپرده کالایی

بهزادفر، شفافیت قیمت کالا، استفاده برای تسویه فیزیکی معاملات در بازار مشتقه و سهولت خرید و فروش کالا را از جمله مزایای گواهی سپرده کالایی ذکر کرد.

به گزارش صدای بورس،بهنام بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه درباره مزایای گواهی سپرده کالایی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: وظیفه اصلی گواهی سپرده کالایی در بورس شفاف سازی قیمت‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف بورس نقدشوندگی است، گواهی سپرده کالایی کمک می‌کند تا میزان نقدشوندگی در این بازار بیش از پیش افزایش یابد.

بهزادفر ادامه داد: گواهی سپرده کالایی موجب تنوع سبد سرمایه‌گذاران خواهد شد به طوری‌که اگر کسی خواهان تشکیل سبد دارایی و به دنبال ابزارها و بازارهای متفاوت باشد، نیاز فرد را برای سرمایه‌گذاری در کالاهای فیزیکی پاسخ می‌دهد. همچنین با این اقدام هیچ زمانی پول از بازار سهام خارج نخواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه، شفاف‌سازی، ابزار تامین مالی برای وثیقه یا دریافت وام، استفاده برای تسویه فیزیکی معاملات در بازار مشتقه و سهولت خرید و فروش کالا را از دیگر مزیت‌های گواهی سپرده کالایی ذکر کرد.

بهزادفر ،همچنین معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران را از دیگر ویژگی‌های گواهی سپرده کالایی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران در صورت استفاده از سپرده کالایی می‌توانند از مزیت‌های معافیت‌های مالیاتی نیز بهره‌مند شوند.

منبع: سنا

کد خبر 482467

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چکیده تحلیل بنیادی «کرازی»

    چکیده تحلیل بنیادی «کرازی»

    شرکت در ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدودا ۳۲ هزار تن تولید بطری های دارویی و غیر دارویی داشته است.. در مجموع برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تولید حدود ۶۲ هزار تن پیش بینی می‌شود.

  • لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

    لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

    در اولین روز هفته شاخص‌های بازار سهام رشد کردند، اما ارزش معاملات همچنان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و این موضوع برای اهالی فنی و بنیادی بازار سرمایه چندان سیگنال خوبی محسوب نمی‌شود. در جریان معاملات روز گذشته خالص ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس تهران حدود ۱۱۹ میلیارد تومان ثبت شد که این رقم برای فرابورس در محدوده ۴۱ میلیارد تومان قرار دارد، اما در سمت مقابل یعنی بازار پایه رویه کاملاً متفاوت نشان داده شده است و این بازار با خالص خروج ۱۳۳ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد.

  • آیین‌نامه بازارگردانی در بورس نیاز به اصلاح دارد

    آیین‌نامه بازارگردانی در بورس نیاز به اصلاح دارد

    کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، آیین‌نامه بازارگردانی در بورس نیاز به اصلاح دارد تا روندهای حاد در بورس کمتر شود.

  • دو عامل تاثیر گذار در ریزش بورس/بورس مثبت می شود؟

    دو عامل تاثیر گذار در ریزش بورس/بورس مثبت می شود؟

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در سالها و ماه های اخیر شاهد یک تضاد در تصمیمات دولت با مبانی حاکم بر بازار سرمایه هستیم که اگر این تصمیمات ادامه پیدا کند، آثار منفی تصمیمات فوق، به شکلی تاثیرات خود را در اقتصاد کشور و بازار سرمایه خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =