اصرار مجلس بر مصوبه اختصاص قیر رایگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصرار بر مصوبه خود در طرح اصلاح سازوکار تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی کشور، آن را به مجمع تشخیص مصلحت فرستادند.

به گزارش صدای بورس،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه، طرح اصلاح بند ک تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را به منظور رفع ایراد شورای نگهبان بررسی و بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

بر اساس مصوبه مجلس؛ در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر با ۵۰ درصد قیمت بورس در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این بند قرار دهد و در حساب های فی مابین خود و خزانه کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه کند.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این بند افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ است.

با توجه به ایراد شورای نگهبان برای بار دوم بر روی این طرح و اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی خود، اکنون این طرح به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود.

منبع: ایسنا

کد خبر 482154

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  وضعیت نامعلوم تخصیص قیر رایگان

    وضعیت نامعلوم تخصیص قیر رایگان

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:تاخیر در ارائه اعتبارات بودجه ای برای استان های سردسیر، روند فعالیت های عمرانی در این استان ها را با وقفه مواجه کرده است.

  • تصمیم جدید درباره تامین ارز گوشی های بالای ۶۰۰ دلار

    تصمیم جدید درباره تامین ارز گوشی های بالای ۶۰۰ دلار

    اظهارات اخیر دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نشان می‌دهد هنوز موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز واردات موبایل که از ابتدای سال قرار بود انجام شود، محقق نشده، اما با تصمیم اخیر سازمان توسعه تجارت محل تامین ارز گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار صرفا به «ارز صادراتی غیر» تغییر کرد.

  • ماجرای عجیب قاچاق گوسفند و قیر

    ماجرای عجیب قاچاق گوسفند و قیر

    رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تذکر تعدادی از نمایندگان در اعتراض به عملکرد هیات عالی نظارت در رد مصوبات مجلس در مورد قیر رایگان، ایجاد مناطق آزاد جدید، گفت: هیات عالی نظارت در هنگام بررسی، دقت لازم را ندارند، من هم خودم انتقاد را دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =