۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
بیت‌کوین آماده جهش

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد جهش قیمت‌ بیش از نیمی از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۵۷ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به ۱۰ آبان، ۴۳ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۳۲ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Bittensor بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۹۵ قرار دارد، بیش از ۵۵ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۸۳ دلاری بیش از ۴۱۱ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۵۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

بر اساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان روند قیمت متفاوتی را تجربه کردند. بیت‌کوین با افت ۰.۹ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه بیش از ۲۶ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله بیش از ۶۷ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین یبش از ۳۴ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که آماده جهش قیمت است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز THORChain دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۳۱ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۹۷۹ میلیون دلاری، بیش از ۲.۸ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه ۴۹ درصد و در بازه یک ساله ۸۳ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Gala بیش از ۲۹ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Arweave نیز با بیش از ۲۲ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال BitTorrent، Pepe ، Axie Infinity ، Rollbit Coin، Solana وFTX Token نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Mina با ۳۲.۵ درصد افت، در صدر منفی‌های بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۵۹۶ میلیون دلار و قیمت بیش از ۰.۶ دلار است. پس از آن، HEX به میزان ۱۶.۸ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز ۱.۲۵ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۱ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهای KuCoin Token و Dai نیز به میزان ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد. رمزارزهای BUSD و USDC نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت به همین میزان را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها تغییر چندانی نداشت. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل یک هزار و ۲۷۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۳۹ میلیارد دلار بود. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون هزار رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۷۰ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول زیر، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را مشاهده می‌کنید.

بیت‌کوین آماده جهش

کد خبر 482005

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

    پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

    یکی از تحلیلگرانی که پارسال در چنین روزهایی سقوط بیت‌کوین به زیر مرز ۲۰ هزار دلار را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا ادعا می‌کند روند صعودی بازار حداقل در این برهه به‌پایان رسیده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =