جاده قاچاق مسدود شد

دبیر انجمن وارد کنندگان تایر خودروی ایران با بیان اینکه با کاهش تعرفه واردات جلوی قاچاق گرفته خواهد شد،گفت: با کاهش تعرفه واردات تایر به طوریقین در روز های آینده شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود و مهمتر ازآن دیگر قاچاق تایر برای برخی افراد سود جو صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سید محمد میرعابدینی در گفت و گو با «صدای بورس» با اشاره به کمبود تایر سورای در بازار ، گفت: با کاهش تعرفه واردات تایر بخشی از کمبود آن در بازار رفع خواهد شد اما باید توجه داشت تا زمانی که واردکنندگان رسمی نتوانند با کاهش تعرفه واردات لاستیک به رقابت با فعالان غیر رسمی بپردازند، وضعیت این صنعت بهبود نخواهد یافت.

وی افزود: واردکنندگان برای واردات با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که از آن جمله می توان به محدود بودن سقف ثبت سفارش و تامین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی اشاره کرد.

میرعابدینی ،گفت: ارز مورد نیاز واردات تایر های سبک و سواری به صورت نیمایی تامین می شود.که بیانگر مشکلاتی در این صنعت است.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر خودروی ایران تصریح کرد:واردکننده تنها با تعرفه ای که برای واردات لاستیک تعیین شده ،اقدام به واردات نمیکند، لازم به ذکر است هزینه های جانبی استاندارد و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به این مقدار تعرفه واردات اضافه می شود.

میرعابدینی اظهارداشت: هر شرکتی هر تایری را که وارد می کند، نیاز به حمایت برخی سازمان ها دارد.اگر وارد کننده خدمات پس از فروش ارائه دهد می تواند سود بگیرد که بستگی به برند و کیفیت تایر دارد .

وی با بیان اینکه با کاهش تعرفه واردات جلوی قاچاق گرفته خواهد شد، گفت:‌ با کاهش تعرفه واردات تایر به طوریقین در روز های آینده شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود و مهمتر ازآن دیگر قاچاق تایر برای برخی افراد سود جو صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در رابطه با تفاوت قیمتی لاستیک در بازار آزاد و کارخانه افزود: قیمت کارخانه فقط و فقط یک قیمت دارد که آن هم قیمت مصوبه است و هرنرخی به جز آن اتخاذ شود تخلف محسوب خواهدشد و کارخانه نمیتواند خارج از قیمت مصوب اقدام به فروش کند. چرا که در سامانه جامع تجارت ثبت میشود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت همیشه عرضه و تقاضا است که قیمت در بازار را تعیین می کند و اگر نامتقارن باشد بازار سیاه به وجود می آید. اگر واردات به میزان کافی انجام شود میزان عرضه و تقاضا متتقارن شده و به طور یقین شاهدبازار سیاه نخواهیم بود.

کد خبر 481518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =