گران‌شدن ۸ محصول ایران‌خودرو نسبت به خودروهای هم‌نام قبلی‌

قیاس قیمت ۸ محصول جدید ایران‌خودرو با خودروهای هم‌نام قبلی که تفاوت در نامشان مواردی نظیر «ارتقا یافته»، «آپشنال» و یا «اضافه‌شدن حروف انگلیسی و اعداد» است، نشان می‌دهد قیمت خودروهای جدید ۶۰ تا ۱۶۴ میلیون تومان نسبت به آخرین قیمت خودروهای هم‌نام مشابه، افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس، شورای رقابت در جلسه ۶۱۱ به استناد ماده ۳ - ۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۱، قیمت جدید ۸ خودرو از محصولات ایران خودرو را مصوب و اعلام کرد.

پیش از این برخی متقاضایان سامانه یکپارچه که خودروهای ایران‌خودرو را انتخاب کرده‌ و در دریافت دعوت‌نامه با تعویق مواجه شده بودند، نگران افزایش قیمت خودروها بودند.

روز گذشته احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان‌، با اشاره به درخواست افزایش قیمت دو خودروساز داخلی، گفته بود که دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا حدود یک ماه پیش درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده‌اند.

بالاخره صبح امروز قیمت‌ برخی خودروهای جدید ایران‌خودرو اعلام شد؛‌ البته لازم به ذکر است که این خودروها هم‌نام با خودروهای تولیدی قبلی ایران‌خودرو است و گزینه‌هایی نظیر«ارتقا یافته» و «آپشنال» و یا «برخی حروف انگلیسی و اعداد» مقابل نام آنها اضافه شده است.

‌سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفته است که این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل و نقل وزارت صمت، خودروهای جدید تشخیص داده شده است و لذا شورای رقابت این خودروها را قیمت‌گذاری کرد.

مقایسه قیمت ۸ خودرو جدید با قیمت خودروهای قبلی هم‌نام آنها حاکی از اختلاف قیمت‌ ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی است.

نام خودرو های جدید ایران خودرو قیمت نام خودروهای قدیم ایران خودرو قیمت میزان اختلاف قیمت
دنا پلاس دستی با موتور EF۷P با گیربکس MT۶ ۴.۶۸۶.۲۵۱.۲۰۱ دنا پلاس توروبو ۶ سرعته ۴.۰۸۹.۶۷۴.۸۲۴ ۵۹۶.۵۷۶.۳۷۷
دنا پلاس توربور اتوماتیک آپشنال ۵۸۹۲۹۶۸۲۲۵ دنا پلاس توروبو شارژ اتوماتیک ۴.۶۳۰.۸۸۵.۰۶۱ ۱.۲۶۲.۰۸۳.۱۶۴
تارا دستی P۱V با گیربکس ۶MT ۴.۹۳۱.۱۹۹.۴۷۰ تارا دستی V۱ ۳.۳۳۷.۸۴۰.۱۶۴ ۱.۵۹۳.۳۵۹۳۰۶
تارا اتوماتیک V۴LX ۵.۸۰۰.۸۴۵.۹۳۲ تارا اتوماتیک ۴.۱۶۲.۶۵۲.۶۸۶ ۱.۶۳۸.۱۹۳.۲۴۹
سورن پلاس با موتور PYXU ۳.۸۹۲.۵۵۵.۸۳۷ سورن پلاس با مالتی مدیا - رینگ آلومینیومی ۳.۰۰۰.۷۸۵.۸۶۷ ۸۹۱.۷۶۹.۹۷۰
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ارتقا یافته ۴.۲۳۱.۳۱۴.۷۹۷ پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای ۲.۹۰۲.۳۴۲.۷۷۰ ۱.۳۲۸.۹۷۲.۰۲۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ارتقا یافته ۵.۱۲۵.۳۱۳.۷۵۵ پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ۳.۶۱۵.۸۹۰.۸۴۵ ۱.۵۰۹.۴۲۲.۹۱۰
رانا پلاس ارتقا یافته ۳.۸۲۷.۴۵۰.۹۱۳ رانا پلاس MT۶ با مواور TU۵P و سقف شیشه‌ای ۲.۹۰۰.۸۸۶.۸۵۴ ۹۲۶.۵۶۴.۰۵۹

پیش از این فارس در گزارشی اعلام کرده بود تعداد خودروهای دپوشده ایران‌خودرو در پارکینگ‌های این شرکت در حال افزایش است، از سوی دیگر مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌هایی در فارس من نظیر «تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی ایران‌خودرو» و «گلایه از تأخیر در تحویل خودرو تارا» در این‌باره خواستار پیگیری شده بودند.با توجه به آنکه ایران‌خودرو مدعی است «این خودروها جدید است» و قاعدتا در سامانه یکپارچه عرضه نشده است، پیش‌بینی می‌شود در نوبت‌های بعدی باز شدن سامانه یکپارچه، محصولات جدید ایران‌خودرو عرضه شود

کد خبر 481061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =