رونمایی از دو محصول جدید/ افزایش سرمایه شرکت

مدیرعامل رایان هم افزا با اشاره به رونمایی از سرویس توثیق و صندوق بازنشستگی در آینده ، گفت‌: سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس، حجت‌اله فرهنگیان در نشست خبری هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت، گفت‌: سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که این افزایش سرمایه مرحله اول ۱۵۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و سپس ۶۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بود.

وی ادامه داد: همچنین محصولات جدید «رافزا» منجر به روند صعودی کسب‌وکار شرکت شده و با افزایش فروش محصولات و خدمات، درآمد عملیاتی شرکت نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

مدیرعامل رایان هم افزا افزود: در حال حاضر ۶۲ مجوز کارگزاری ، ۷۲ درصد از کارگزاری‌های بورس کالا ، ۴۱ درصد از سبدگردان‌ها و ۶۲ درصد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سامانه رایان هم‌افزا بهره می‌گیرند.

وی تاکید کرد: حدود ۷۰ محصول توسط شرکت رایان هم‌افزا در حال ارائه است که در این خصوص می‌توان به سامانه بکاپ فیس، حوزه‌های درگاه‌های پرداخت الکترونیک بانک‌ها، رایان بان ، وب‌سایت‌های cms، سامانه یکپارچه غیر حضوری سجام ، سامانه معاملات آنلاین ، سامانه رکسار ، سامانه معاملات آتی کالا، سامانه مدیریت صندوق‌های مشترک و... اشاره کرد.

مدیرعامل رایان هم افزا تصریح کرد: باتوجه به تعداد و تنوع مشتریان رایان هم افزا به توسعه سرویس‌ها و زیرساخت‌ها پرداخته است ، سامانه مودیان مالیاتی نیز یکی دیگر از خدمات رایان هم‌افزا به حساب می‌آید.

فرهنگیان گفت: شرکت درحال تلاش برای توسعه زیر ساخت‌ها و ابزارها است؛ زیرا ما یک هم گروه برای نهادهای مالی به حساب می‌آییم.

فرهنگیان، اظهار کرد: شرکت رایان هم‌افزا به عنوان یک شرکت فراهم کننده زیرساخت‌های فناوری بازار سرمایه در راستای شفافیت و ارتقا معاملات گام برداشته است، در تلاش هستیم تا با توسعه فعالیت ها هلدینگ رایان هم افزا را به منظور ارائه خدمات تاسیس کنیم.

وی افزود: شرکت رایان هم افزا در دوران فعالیت خود وضعیت سهامداری مختلفی را تجربه کرده است و حدود یک میلیون سهامدار حقیقی خرد دارد.

مدیرعامل رایان هم افزا ادامه داد: در شرکت‌های فاینتک مثل رایان هم‌افزا، نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر ۶ میلیون کاربر از سامانه‌های ما بهره می‌گیرند. همچنین ۲ میلیون نفر از سامانه‌های رایان هم افزا به عنوان سامانه‌های معامله گر استفاده کرده‌اند.

فرهنگیان گفت: «رافزا» اخیرا چندین محصول به بهره‌برداری رسانده که صندوق تضمین اصل سرمایه و مختلط، صندوق بخشی، صندوق اهرمی، رایان‌بان و محصول بی آی از جمله آنهاست.همچنین صندوق بازنشستگی تکمیلی در آبان و سرویس توثیق هم آذر ماه رونمایی می‌شوند.

فرهنگیان ادامه داد:عقد تفاهم‌نامه هایی در شرکت‌های پرداخت‌ یاری و بانک‌ها به منظور توسعه حوزه‌های پولی و بانکی در ارتباط با بازار سرمایه انجام شده تا فرصت‌های جدیدی برای توسعه بازار و ایجاد مزیت رقابتی شود.

مدیرعامل رایان هم افزا به چالش‌های اصلی شرکت‌های نرم‌افزاری اشاره کرد:تامین مالی پروژه‌ها و ظرفیت سازی در بخش‌های نیروی انسانی و فناوری است و بخش بزرگی از تلاش مدیران شرکت صرف این دو موضوع می‌شود.

وی به برنامه های آتی شرکت اشاره کرد و افزود: برنامه‌های آتی شرکت رایان هم افزا به ۵ بخش اصلی تولید، پشتیبانی،مالی، اداری و حاکمیت شرکتی، عملیات و فروش و بازاریابی تفکیک میشود.

به گفته وی راه اندازی ابزار های مشتقه در محصولات صندوق، سبد در بازار های بورس اوراق، کالا و انرژی، توسعه راه حل های بانکی و پرداخت الکترونیک، اصلاح و بکارگیری متدولوژی های چابک در فرایند تولید،توسعه و ارتقای UI و backend محصولات فعلی بر اساس نیاز های بازار از دیگر برنامه های این شرکت است.

کد خبر 480864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =