تامین مالی شرکت‌ها از طریق رمز ارزها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای افزایش تامین‌مالی شرکت ها از تهیه ابزارهایی برای معامله ارزهای دیجیتال خبر داد.

به گزارش صدای بورس،مجید عشقی در نخستین همایش بازار سرمایه، گفت: تمام ابزار هایی که در تمام بازار های دنیا برای عمق بخشیدن به بازار وجود دارند را دارا هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار سرمایه شدند و بازار بزرگ شده، اکنون بازار سرمایه نیازمند نوآوری در روش های تامین مالی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهاداراظهارداشت: باید اقداماتی انجام دهیم تا نقش بازار سرمایه در تامین مالی افزایش یابد. بازار سرمایه از طریق جریانات علمی نیازمند توسعه بازار و ابزارها است که این امر را می‌توان به سبب افزایش حضور سهامداران دانست. در بخش تامین مالی نیز حضور بازار سرمایه در مقایسه با گذشته بسیار محسوس است.

عشقی گفت: بحث دیگر مسئله اطلاع رسانی و افزایش سواد علمی است که این مسئله هم نیازمند حضور دانش آموختگان است. هدایت درست سرمایه‌گذاران و نشان دادن ریسک‌ها به آنان، نیازمند اطلاع‌رسانی و ابزارهای جدید است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بازار نیاز به اطلاع‌رسانی ، افزایش سواد مالی سرمایه‌گذاران و کمک جامعه علمی بازار سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه بدون کمک نیرو های جوان فرایند های بازار به خوبی پیش نخواهند رفت، گفت: اکنون نیروهای متخصصی در بازار سهام داریم که امیدواریم با کمک گرفتن از آنها بتوانیم اهداف سازمان بورس را محقق کنیم بدون بهره گیری از توان نیروهای متخصص، گسترش ابزارها وبرخی بازارها امکان‌پذیر نبود.

عشقی افزود: گاهی سیاست‌هایی در دولت و مجلس اتخاذ می‌شوند که به هر دلیلی با ماهیت بازارهای سرمایه مغایرت دارند و اثرات منفی بر بازار می‌گذارند، با کمک فعالان و نهادهای مالی اثرات این سیاست های دولت به حداقل می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر ظهور ابزارهای نوین فرصت‌ها و چالش‌هایی برای بازار ایجاد کرده که انتقاع از آنها نیازمند افزایش آگاهی است.

عشقی در خصوص رمزارزها گفت: بحث ارزهای دیجیتال یکی از دغدغه‌های جدی تمام بازارهای سرمایه در جهان است، در سازمان بورس در حال تهیه ابزارهایی هستیم که می‌توانند در بحث معامله کمک کنند؛ زیرا با ابزارهای فعلی نمی‌توان آنها را مهار کرد. امیدواریم در آینده نزدیک، همایشی در خصوص ارزهای دیجیتال برگزار کنیم.

رئیس سازمان بورس در این همایش اظهار کرد: یکی از رویکردهای این همایش، رفع چالش‌های بازار سرمایه است که در این رابطه می‌توان به بازارهای مشتقه، حاکمیت شرکتی ، تعارض منافع، ارتقا شفافیت، مدیریت ریسک در حوزه ناشران، نهادهای مالی ، تاثیر سیاست‌های حاکمیت شرکتی بر بازار سرمایه، اتکا به روش‌های نوین تامین مالی از جمله این مسائل است.

وی افزود: سازمان بورس وظیفه خود می‌داند به منظور رفع چالش‌ها رابطه نزدیکی با جامعه دانشگاهی داشته باشد. برای حضور نخبگان در شورای مشورتی منعی نداریم و برای حل مشکلات بازار سرمایه از ظرفیت تام دانشگاه‌ها بهره خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است،نخستین همایش سالانه بازار سرمایه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، محمدجواد شریف‌زاده، معاون وزیر اقتصاد و جمعی از اساتید حوزه بازار سرمایه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

کد خبر 480640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =