چگونه به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آن‌ها اعتماد کنیم؟

چگونه می‌توان به ارزهای دیجیتالی اعتماد کرد که معلوم نیست از کجا آمده و به کجا می‌روند؟ بیت کوین به عنوان معتبرترین رمز ارز جهان، نامعلوم‌ترین و گنگ‌ترین گذشته را دارد و درباره آینده بازار ارز دیجیتال هم که خودتان می‌دانید چه ابهاماتی وجود دارد و چه تحلیل‌های مختلفی از آن به میان می‌آید.

به گزارش صدای بورس؛ خطرات ارز دیجیتال را هم اگر به این موارد اضافه کنیم، عملا اعتماد کردن به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آنها خیلی هم کار راحتی نیست. به هر حال برای اعتماد به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آنها باید بیشتر درباره این بازار و شرایط آن بدانید تا بتوانید تحلیل بهتری نسبت به آینده داشته باشید.

شرکت‌های بسیار بزرگ و زیادی در دنیا با بازار ارز دیجیتال ارتباط دارند و به طرق مختلف کسب‌وکار خود را مبتنی بر این بازار ایجاد کرده و به پیش می‌برند. از بایننس و کوین‌بیس به عنوان بزرگترین صرافی‌های دنیا گرفته تا صرافی تبدیل و نوبیتکس به عنوان معتبرترین و بهترین صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال، از این دست از شرکت‌ها هستند. خرید از یک صرافی سریع قدم بسیار مهمی برای ایمن‌سازی فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال است، اما همچنان خطرات دیگری باقی می‌ماند که باید با روش‌های مختلف به دنبال دوری از آنها باشیم تا اعتماد به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آنها افزایش پیدا کند. چگونه؟ در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

چگونه به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آن‌ها اعتماد کنیم؟

اعتماد به ارزهای دیجیتال اعتماد به فناوری به روز

برای اینکه درباره اعتماد به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آنها دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر صحبت کنیم، بهترین راه بررسی رفتار بشر در گذشته با این دست از فناوری‌ها و اتفاقات است. البته اعتماد به ارزهای دیجیتال را با اعتماد به فعالین بازار ارز دیجیتال باید دو امر جدا از هم تلقی نمایید. مثلا اگر شما به جای رفتن سراغ صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر و شناخته شده مانند صرافی تبدیل در ایران یا بایننس و بای‌بیت در خارج، سراغ یک صرافی ناشناخته آن هم به دلیل تبلیغات خرید ارزان و کارمزد پایین بروید، مسئولیت این اشتباه به خود شما مربوط می‌شود نه بازار ارز دیجیتال و نمی‌توانیم در این مواقع این بازار را مقصر بدانیم.

اما جدای از این موضوع زندگی بشر نشان داده که معمولا اعتماد به فناوری‌های جدید با گذشت زمان به وجود آمده است. گالیله به دلیل اینکه زمین را مرکز جهان هستی نمی‌دانست اعدام شد و مردمی که برای اولین بار صحبت از هواپیما می‌زدند، دیوانه خطاب شدند. در یک تجربه نزدیک‌تر در همین سال 2000 وقتی اینترنت به معنای امروزی معرفی و رونمایی شد، خیلی‌ها در مقابل فهمیدن آن مقاومت می‌کردند و چندین سال حتی برخی از دولت‌ها آن را یک پدیده مضر برای جامعه و زندگی در کره زمین قلمداد می‌نمودند. سال‌ها طول کشید که اعتماد مردم نسبت به اینترنت و استفاده از آن جلب شود، کما اینکه خیلی از افراد هنوز هم به چنین اعتمادی نرسیده‌اند.

فناوری بلاکچین که مرکز اصلی توسعه بازار ارز دیجیتال است، فناوری جدیدی است که هنوز به صورت کامل به زندگی تک‌تک انسان‌ها وارد نشده است. اگر روزی مانند امروز که برای کوچکترین کارها نیاز به اینترنت داریم، نیاز به استفاده از بلاکچین داشته باشیم، دیگر بی‌اعتمادی به آن خاطره‌ای بیش نخواهد بود. حالا انتخاب با شماست که بمانید و از آخرین افرادی باشید که به بلاکچین وارد می‌شوید یا اینکه مانند زرنگ‌هایی که از همان سال 2000 از اینترنت استفاده کرده و گوگل و مایکروسافت و بینگ شدند، از هم اکنون وارد فضای متاورس، وب 3 و در راس آنها بلاکچین شوید.

چگونه به ارزهای دیجیتال و پشتوانه آن‌ها اعتماد کنیم؟

اعتماد از دست رفته ارزهای دیجیتال

شما برای مشاهده لیست قیمت ارزهای دیجیتال کجا می‌روید؟ آیا نه اینکه برای این منظور بهتر است سراغ سایت معتبری مانند کوین مارکت کپ برویم؟ برای خرید ارز دیجیتال از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید؟ از بایننس در صورت ممکن می‌خرید یا سراغ صرافی برادران کاوازاکی می‌روید؟ از صرافی تبدیل با این مقدار حجم معاملات بالا خرید می‌کنید یا سراغ صرافی "بیا تو تترخونه" می‌روید؟ بله، نه صرافی برادران کاوازاکی داریم و نه صرافی بیا تو تترخونه، ولی همین دست از عناوین و صرافی‌ها هستند که اعتماد به ارزهای دیجیتال را سخت کرده‌اند. کلاهبردارانی که به دنبال سوءاستفاده از مردم و کاربران بازار ارز دیجیتال می‌روند.

همچنین برای خرید ارزهای دیجیتال هم چنین شرایطی صادق است. بیت کوین بخریم یا ارز دیجیتال ستاره دنباله‌دار؟ اتریوم پروژه قوی‌تری دارد یا گروهبان گارسیا؟ متاسفانه عدم وجود قوانین مشخص، برای جلوگیری از رمز ارزهای کلاهبرداری و یا بی‌در و پیکر باعث شده تا رمز ارزهایی در حد گروهبان گارسیا وارد بازار شوند و هر روز هم به دلیل سودآوری بالا به تعداد آنها اضافه می‌شود. مسلما کسی که یک بار چنین رمز ارزی را خریداری نماید، نسبت به این بازار بی‌اعتماد خواهد شد. در حالی که اشتباه اصلی از سوی خود خریدار بوده نه بازار. اعتماد به ارزهای عالی دیجیتال و پشتوانه آنها به دلیل این دست از طمع‌ها از بین می‌رود تا ماهیت اصلی خود آنها.

به ارزش‌ها در بازار ارز دیجیتال اعتماد کنیم

پشتوانه ارز دیجیتال تتر به عنوان بهترین استیبل کوین دنیا دلار آمریکا است و بنیاد تتر به اندازه کل تعداد سکه‌های در گردش تتر در بانک‌های آمریکا دلار ذخیره دارد تا در صورت بروز مشکلی سریعا دارایی سرمایه‌گذاران تتر را پرداخت کند. به نظر شما چنین رمز ارزی حتی در صورتی که نتوانیم به آن اعتماد کامل داشته باشیم، به سمت اعتماد بیشتر متمایل است یا بی‌اعتمادی؟

در حال حاضر پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم حتی از یک شرکت بزرگ نرم‌افزاری نیز بیشتر کاربرد دارد. حتی سازمان‌های بزرگ نیز برای تنظیم قراردادهای هوشمند خود سراغ پلتفرم اتریوم یا کاردانو می‌روند. حتی دوج کوین با آن همه چالش‌هایی که دارد، در حال تبدیل شدن به ارزی برای پرداخت‌های اینترنتی به خصوص در اپلیکیشن توییتر است.

اینها همه نشان می‌دهد که اگر ما در بازار ارز دیجیتال به دنبال ارزش‌ها باشیم، اعتماد به ارزهای دیجیتال خیلی دور از دسترس و عجیب و غریب نخواهد بود. یک بار برای همیشه نگاه منطقی به این بازار داشته و به دلیل برخی افراد و شرکت‌های سودجو کلیت بازار کریپتوکارنسی را زیر سوال نبرید. این بازار پتانسیل بالایی برای سودآوری در آینده‌ای نه‌چندان دور برای ما ایجاد می‌کند.

کد خبر 480316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =