افسار بورس در دستان بازیگران سهام

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نیمه دوم سال به خودی خود منجر به بازدهی برخی صنایع نمی‌شود، بلکه باید سودآوری صنایع را در متغیرهایی جست‌وجو کرد که روی این صنایع موثر است.

به گزارش صدای بورس،آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با «صدای بورس»، گفت: نمی‌توان میان نیمه دوم سال و بازدهی صنایع ارتباطی برقرار کرد، چرا که بازار سرمایه بازیگران خود را دارد و به آن جهت می‌دهند. که می‌توان از نقش نرخ ارز، صادرات و مصرف داخلی در بورس اشاره کرد.

وی افزود: بخش خودرویی به خاطر قیمت‌های تعدیل شده توسط شورای رقابت، آرامشی در بازار برقرار است و در بخش نفت نیز گشایش‌های نفتی و عدم تشدید تحریم‌ها، می‌توانند سودآورد باشد. اما بازهم نمی‎‌توان وجود بازار گردان در این لحظات منکر شد چرا که با ایجاد صف‌های خرید و فروش در کوتاه مدت دنبال کسب منفعت هستند.

بغزیان ادامه داد: بانکی‌ها نیز در صورتی که اقدام به از بین بردن یا کاهش ناترازی های خود کنند و تحت نظارت بانکی مرکزی قرار گیرند، می‌توانند بازدهی خوبی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موضع کاهش قیمت دلار خودرو ، قطعی گاز و افزایش نرخ حامل های انرژی بیشتر جنبه روانی دارد تا عرضه بیشتر، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت دلیل اشاره به برخی صنایع، خرید سهام در کوتاه مدت و صرفا نوسانگیری با سهام آنهاست.

کد خبر 479947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =