لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲

بورس تهران پس از عبور از نیمه اول سال، شروع قدرتمندی را در شروع دومین نیمه ۱۴۰۲ نداشت و متغیرهای بازار همچنان از حاکمیت رکود بر معاملات خبر می‌دهند. اگرچه بورس تهران دیروز توانست عملکرد بهتری را نسبت به روزهای ابتدایی ماه مهر داشته باشد، اما همچنان شاهد تحول قابل توجهی در روند معاملات نبودیم. شاخص کل طی معاملات روز گذشته کار خود را با یک کاهش ۰.۱۶ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۰۹۷ میلیون واحدی ایستاد و در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن شرایط اندک بهتری داشت و در انتها افزایش ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام در سومین روز کاری هفته عدد ۴۰۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و با خروج پول ۱۵۳ میلیارد تومانی همراه بود.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته متعادل و با تداوم توجه خریداران به تک نمادها سپری شد. شاخص کل با رشد اندک ۲۵۰ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
در نهایت خروج ۵۱ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی‌ها و ارزش معاملات خرد ۴.۷ میلیارد تومانی، نتیجه داد و ستدهای امروز بود.
نمادهای حتوکاح و وسپهرح صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خبنیان و فملی بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۲⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۱۱۰۰ واحدی برروی ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد باقی مانده است. شاخص هم‌وزن با رشد ۱۶۰۰ واحدی دقایق پایانی را سپری می‌کند.
تاپیکو، تاصیکو، وبملت و حکشتی در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند و کگل، فولاد و ونیکی تأثیرگذاران منفی بر شاخص هستند.
خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها نیز به ترتیب با ارزش معامله ۳۰۷ میلیارد تومان، ۲۰۹ میلیارد تومان و ۱۷۳ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۳۲⏰
شستا با قیمت ۱۳۰.۵ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۲۸۷ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۳۲⏰
غاذر با رشد ۱.۵ درصدی به قیمت ۱۹،۴۸۰ ریال رسیده و قدرت خریدار حقیقی بر فروشنده‌اش برتری دارد.


۱۱:۲۴⏰
پارتا در قیمت ۷۴۰۰ ریال سفارش فروش دارد و این قیمت، قیمت صف خرید سهم است.


۱۰:۵۸⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با قیمت ۸۴۳ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۲۵ میلیون سهم رسیده است، شتران با قیمت ۴۴۵.۵ تومان نوسان مثبت دارد و دادوستد ۳۰ میلیون سهم را به ثبت رسانده است و شبندر با قیمت ۱۱۵۶ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن به ۸ میلیون سهم رسیده است.
شاوان با قیمت ۲۳۴۵ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن کمتر از ۱ میلیون سهم بوده است، شبریز با قیمت ۱۲۹۴ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۴ میلیون سهم رسیده است و شراز با قیمت ۱۴۹۰ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله بیش از ۱ میلیونی دارد.


۱۰:۵۰⏰
ونفت متعادل و مثبت در محدوده ۵۵۴ تومان و در نزدیکی صفر تابلو از حمایت ۵۶ درصدی حقوقی‌ها برخوردار است. این در حالی است که ۹۶ درصد از عرضه‌های آن به دست حقیقی‌ها انجام شده است.


۱۰:۴۶⏰
نمادهایی چون توریل، فلوله، خمهر، حفارس و آسیاتک در کنار ونوین و ثشاهد ترکیبی متنوع از گوشه کنار بازار را به صف خرید نشانده است.


۱۰:۲۷⏰
صبا با حمایت ۲۵ درصدی حقوقی ها در محدوده ۳۲۰ تومان ۰,۷ درصد مثبت دنبال می شود. در دقایق ابتدایی روز جاری شاهد رشد قیمت این نماد تا حدود ۳۲۵ تومان بودیم. سهمی که تا اواسط اردیبهشت ماه به محدوده ۴۲۰ تومان صعود قیمت داشت.


۱۰:۲۱⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۵۵۲ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۲۶ میلیونی دارد، فملی با قیمت ۷۲۲ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۱۷ میلیونی دارد و ذوب با قیمت ۳۵۱.۶ تومان نوسان مثبت دارد و دادوستد ۲۴ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.
کویر با قیمت ۳۷۰.۶ تومان در منفی ۱.۵ درصد دادوستد ۶ میلیون سهم را ثبت کرده است و فخوز با قیمت ۳۳۳ تومان نوسان منفی دارد و دادوستد ۴.۵ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است.


۰۹:۵۹⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افزایش ۱۱۹۷ واحدی به ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد ۱۸۰۰ واحدی همراه بوده است. وبملت، شپنا و ونوین بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل را داشته‌اند.


۰۹:۵۸⏰
وسپهر در حالی تا ۵۶۴ تومان ۴,۲ درصد مثبت ارتقا یافته که در دقایق ابتدایی روز جاری در حدود ۵۳۴ تومان نیز فروشنده داشت.


۰۹:۵۶⏰
ومعادن که از تصویب افزایش سرمایه حدود ۵۶ درصدی از محل سود انباشته توسط هیئت مدیره خبر داده، اکنون در محدوده ۴۷۰ تومان یک درصد مثبت در حال جابه‌جایی است.


۰۹:۴۹⏰
در نماد وتوس شاهد تحرکات رو به بالا و تغییر رنگ معاملاتی از قرمز به سبز هستیم. این نماد که تا دقایقی قبل در محدوده ۱,۵۷۰ تومان هم فروشنده داشت، اکنون تا ۱,۶۷۹ تومان ۱,۳ درصد مثبت رشد کرده است.


۰۹:۴۸⏰
فلوله با قیمت ۴۵۴ تومان با رشد بیش از ۴ درصدی و حجم معامله ۲۷ میلیونی و همچنین فپنتا با قیمت ۵۲۷۶ تومان در مثبت ۷ درصد از جمله نمادهای مورد توجه در گروه فلزات اساسی هستند.


۰۹:۴۸⏰
خزامیا با قیمت ۶۹۰ تومان رشد بیش از ۱.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۳۴ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۳۲⏰
فولاد با قیمت ۵۵۴ تومان و فملی با قیمت ۷۲۵ تومان هر دو با نوسان مثبت همراه شده‌اند.


۰۹:۲۹⏰
در گروه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری، بانکی، قطعات خودرو، خودرو، بیمه، شیمیایی و تجهیزات صنعتی شاهد تحرکات مثبتی هستیم.


۰۹:۲۷⏰
ثشاهد در معاملات روز جاری هم مورد توجه قرار گرفته و با قیمت ۱۵۶۹ تومان در مثبت ۷ درصد با صف خرید بیش از ۲۰ میلیونی رو به رو است.


۰۹:۲۶⏰
شستا حجم معامله ۷۹ میلیونی را پشت سر گذاشته و با قیمت ۱۳۰.۶ تومان در صفر تابلو معامله می‌شود.


۰۹:۲۶⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان شده و حقیقی‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند.


۰۹:۲۵⏰
شپنا با لباس قرمز از تأثیرگذاران منفی بر شاخص کل در قیمت ۸،۳۴۰ ریال است. خریداران سهم را ۸۳ درصد حقیقی‌ها و ۱۷ درصد حقوقی‌ها تشکیل داده‌اند. شبندر تنها نماد مثبت گروه پالایشی است.


۰۹:۲۴⏰
وبملت با رشد بیش از ۱ درصد برروی قیمت ۴۵۵.۵ تومان حجم معامله بیش از ۲۰ میلیونی داشته است؛ تقریباً تمام نمادهای گروه بانکی درمدار مثبت معامله می‌شوند.


۰۹:۱۹⏰
معاملات در بازار امروز با افزایش ۳۷۰ واحدی شاخص کل آغاز شده و نمادهای وبملت، ونوین و ثشاهد در صدر مثبت‌سازان قرار دارند، اما فولاد، شستا و فملی منفی‌سازان اصلی شاخص هستند.

کد خبر 479706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =