مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

در جلسه‌ای هم‌اندیشی با موضوع معرفی پتانسیل‌های گروه مالی شهر و زیرمجموعه‌ها با حضور مدیران عامل شرکت‌های میلاد شهر، توسعه نور دنا، سرمایه‌گذاری طوبی و برخی کارشناسان به همراه تعدادی از مدیران ارشد گروه مالی شهر برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در این نشست هم‌اندیشی که در محل شرکت گروه مالی برگزار شد، در ابتدا اسماعیل درگاهی مدیرعامل شرکت به تحلیل و بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و تحولات اقتصاد کلان کشور پرداخت و به اهم استراتژی‌ها و برنامه‌های شرکت به منظور تکمیل زنجیره مالی شرکت، بهینه‌سازی پرتفوی و به تبع بهبود عملیات و سودآوری شرکت اشاره کرد. در ادامه نیز محمد علیمرادی مدیر سرمایه‌گذاری “شهر” گفت: گروه مالی شهر بر آن است ضمن تکمیل فرآیند خدمات مالی بانک شهر، زمینه گسترش فعالیت‌های بانک در همه عرصه‌های مالی از جمله تأمین مالی، لیزینگ، کارگزاری، سرمایه‌گذاری، مشاوره سرمایه‌گذاری، بیمه و گردشگری را فراهم کند.

علیمرادی در خصوص پرتفوی بورسی و غیربورسی گروه مالی شهر بیان کرد: جمع ارزش پرتفوی غیربورسی گروه مالی شهر بیش از ۴۱ هزار میلیون ریال و جمع ارزش روز پرتفوی بورسی آن نیز بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال است. در پرتفوی بورسی گروه مالی شهر ۱۹ درصد پرتفوی را فلزات اساسی، ۱۸ درصد را پالایشی‌ها و ۱۶ درصد را دارویی‌ها تشکیل می‌دهد.

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

وی در بخش دیگری از صبحت‌های خود به جایگاه تامین سرمایه تمدن در بازارسرمایه اشاره کرد و افزود: تمدن از نظر حجم تعهد پذیره‌نویسی در جایگاه اول و از لحاظ حجم سرمایه در رتبه پنجم قرار دارد. همچنین ارزش دارایی‌های تحت مدیریت شرکت‌های تامین سرمایه نزدیک به ۸۲۰ هزار میلیارد ریال است که بعد از تامین سرمایه لوتوس در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

مدیر سرمایه‌گذاری “شهر” در خصوص پتانسیل‌های شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه گفت: موضوع فعالیت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی از قبیل طراحی، نظارت و اجراء است. سهامدار ۱۰۰ درصدی این شرکت گروه مالی شهر بوده و در حال حاضر سرمایه شرکت بالغ بر ده هزار میلیارد ریال است. این شرکت نزدیک ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌هایی چون توسعه حمل و نقل ریلی، احداث پروژه‌های عظیم اداری، تجاری، فرهنگی و چندمنظوره، ساخت راه‌ها و تقاطع‌ها، ابنیه خدمات شهری و سازه‌های شهری، راه‌اندازی و استقرار سیستم‌های ترافیکی، تامین تجهیزات و ماشین آلات راه‌سازی و خدمات شهری، تامین ناوگان حمل و نقل شهری و … در دست دارد. همچنین پروژه‌های عظیمی نظیر خط ۶ و ۷ متروی تهران، خط ۲ متروی اصفهان، خط ۲ متروی شیراز، میدان آذربایجان تبریز، مجتمع چندمنظوره آیسان تبریز، مجتمع چندمنظوره آفرینش شیراز، مرکز خرید تیراژه ۲ تهران، مجتمع فرانمای ایران (تهران)، مجتمع چندمنظوره هرمزگان شیراز، بزرگراه شمالی کرج، بنکداری مواد غذایی تهران و شهر خودروی تهران، تنها برخی از پروژه‌های بزرگ انجام شده و در حال اجرای شهرآتیه در ۳ سال اخیر است.

وی افزود: گروه مالی شهر برنامه دارد در پاییز سال جاری شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه را در بازار فرابورس ایران عرضه کند.

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

علیمردای همچنین به بیان ظرفیت‌های قابل توجه شرکت آب برق کیش پرداخت و تشریح کرد: این شرکت از سال گذشته به سوددهی رسیده و تنها شرکت انحصاری در کیش است که آب و برق مورد نیاز جزیره را تامین می‌کند. ظرفیت تولید اسمی برق در شرکت آب و برق کیش در حال حاضر ۲۷۰ مگاوات و ظرفیت عملی ۱۷۵ مگاوات است که با نصب و راه‌اندازی واحد جدید تولید، ظرفیت‌های اسمی و عملی به ترتیب به ۲۹۵ و ۱۹۰ مگاوات خواهد رسید که می‌توان از ظرفیت مازاد تولید برق آن برای استخراج رمز ارز نیز استفاده کرد. همچنین شرکت آب و برق کیش در زمینه نمک‌زدایی آب دریا، تامین آب شرب بهداشتی و برق مورد نیاز ساکنین جزیره کیش نیز فعالیت می‌کند.

وی افزود: گروه مالی شهر قصد دارد تا پایان مهر ماه شرکت آب و برق کیش را واگذار کند که علاوه بر شناسایی سود، منابع حاصل از آن کمک شایانی به جریان نقدینگی شرکت خواهد کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری “شهر” در بخش پایانی سخنان خود به دو شرکت توسعه اعتبار سنجی شهر و توسعه گردشگری شهر آئین هم اشاره‌ای کرد و گفت: شرکت توسعه گردشگری شهرآیین در حال حاضر جز واحدهای تجاری تابعه شرکت گروه مالی شهر و واحد تجاری نهایی گروه بانک شهر است. فعالیت اصلی شهر آیین ارائه خدمات اقامتی در هتل ساحلی ایزدشهر، ارائه خدمات بلیط سفر، ارائه خدمات تور و رزرو هتل های داخلی و خارجی، ارائه خدمات پایش سلامت کارکنان، ارائه خدمات درمانی در درمانگاه سبز شهر، ارائه خدمات مشاوره تبلیغاتی شامل تدوین استراتژی، تولید محتوا، طراحی، برنامه ریزی و اجراست. بعد از توسعه گردشگری شهرآیین، شرکت توسعه اعتبارسنجی شهر قرار دارد که به صورت سهامی خاص با هدف اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور مدیریت و اندازه‌گیری ریسک‌های اعتباری در چارچوب قوانین و مقررات کشور تاسییس شده است. فعالیت اصلی شرکت ارائه کلیه خدمات مرتبط با اعتبار سنجی اشخاص حقیقی و حقوقی، تهیه، تامین، ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات برای اعتبارسنجی و خدمات مرتبط برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت نیاز پس از اخذ مجوز از مرجع ذیربط، مشارکت با بانک‌ها، مؤسسه‌های مالی و اعتباری و مؤسسه‌های رتبه‌بندی داخلی و بین‌المللی، بررسی و ارزیابی توان ایفاء تعهدات مشتریان اعتباری بانک‌ها و …. است.

علیمردای در پایان پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ شرکت را بدون احتساب سود حاصل از فروش دارایی‌ها ۳۸۴ و برای سال مالی آتی حدود ۶۰۰ ریال اعلام کرد.

مولدسازی دارایی ها، استراتژی “شهر”

کد خبر 479300

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • "شهر" بخرید حداقل ۲۸ درصد سود کنید

    "شهر" بخرید حداقل ۲۸ درصد سود کنید

    مدیرعامل گروه مالی شهر گفت:بانک شهر به عنوان سهامدار عمده گروه مالی در نظر دارد نماد شهر را با نرخ بازده مشخص برای یک سال آتی بیمه می کند؛ به این منظور برنامه انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام در نماد شهر در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =